DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2637

Title: แผนธุรกิจร้านดอกไม้ออนไลน์ Give you by Khun Sup Khun N
Other Titles: Business plan for florist online shop "Give you by Khun Sup Khun N"
Authors: กาญจวรรณ เหมหงษา
Keywords: ดอกไม้
ของขวัญช่วงเทศกาล
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายของธุรกิจที่ชัดเจน มีการกำหนดกรอบแนวความคิดและแนวทางการดำเนินงาน แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทร้านดอกไม้ โดยเป็นการปรับปรุงและพัฒนาธุรกิจเดิม โดยวิธีการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคลจำนวน 200 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างจากลูกค้า สถิติที่ใช้ ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน โดยจากการวิเคราะห์ภาพรวมของธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยภายใน การวิเคราะห์ปัจจัยภายนอก การวิเคราะห์การแข่งขัน การวิเคราะห์คู่แข่งทั้งทางตรงและทางอ้อม วิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน จุดเด่น จุดด้อยของธุรกิจให้มีความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่วางไว้ อีกทั้งมีการคาดการณ์ประมาณการรายได้ ค้าใช้จ่าย ผลกำไร ระยะเวลาคืนทุนและผลตอบแทน ให้เห็นว่าธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้และน่าลงทุน
This business plan is created to identify the accurate direction by arranging the scope and operation platform. The plan is suitable for florist business, especially for the situation that aims to improvement and development the business. The methods will employ business factor analysis, competitive analysis and questionnaire survey from 200 samples of customers. The data is analyzed by descriptive statistics in percentage, average, and standard deviation. With analysis of internal factors, external factors, competitive analysis in both direct and indirect competitors, competitive advantages, strengths and weaknesses of the business, it helps create the business plan that is consistent with the objective and finally come up with the possible and practical solutions.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
บริการลูกค้า
สื่อสังคมออนไลน์
การจัดดอกไม้
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2637
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanjawan_heam.pdf4.21 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback