DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2622

Title: ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกต่อการใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ของลูกค้า ธนาคาร A ในห้างสรรพสินค้าแห่งหนึ่งของจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: The factors positively relating and influencing usage behavior of Internet banking services of bank A’s customers in a shopping mall of Pathum Thani province
Authors: กนกอร กล่อมแดง
Keywords: อุปสรรคในการใช้งาน
ความไว้วางใจในอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง
การใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาวิจัยความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยสังคมแบบเดี่ยว/สังคมแบบกลุ่ม ปัจจัยการหลีกเลี่ยงความไม่แน่นอน ปัจจัยบุคลิกความเป็นชาย/บุคลิกความเป็นหญิง ปัจจัยระยะห่างของอำนาจหน้าที่ ปัจจัยอุปสรรคในการใช้งาน ปัจจัยความคาดหวังในความพยายาม ปัจจัยแรงจูงใจในการตอบโต้และการทำตาม และปัจจัยความไว้วางใจในอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ที่มีผลต่อการใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ของลูกค้า ธนาคาร A ในห้างสรรพสินค้าแห่งหนึ่งของจังหวัดปทุมธานี กลุ่มตัวอย่างคือลูกค้าที่ใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ช่วงเดือนตุลาคม 2559 จำนวน 240 คน พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุไม่เกิน 25 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ 20,001-30,000 บาท ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยสังคมแบบเดี่ยว/สังคมแบบกลุ่ม ปัจจัยการหลีกเลี่ยงความไม่แน่นอน ปัจจัยบุคลิกความเป็นชาย/บุคลิกความเป็นหญิง ปัจจัยระยะห่างของอำนาจหน้าที่ ปัจจัยอุปสรรคในการใช้งาน ปัจจัยความคาดหวังในความพยายาม ปัจจัยแรงจูงใจในการตอบโต้และการทำตาม และปัจจัยความไว้วางใจในอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อการใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ของลูกค้า ธนาคาร A ในห้างสรรพสินค้าแห่งหนึ่งของจังหวัดปทุมธานี ส่วนปัจจัยความไว้วางใจในอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง (β = 0.385) ปัจจัยแรงจูงใจในการตอบโต้และการทำตาม (β = 0.170) มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05
This study aimed to examine relationships and positive influence of factors affecting Bank customers to use Internet banking services provided by Bank A which is located in a department store in Pathum Thani province. The total 240 survey questionnaires were collected in October 2016. The researcher found that most of the respondents were males at the ages not over 25 years old, single status who graduated with the bachelor degree levels, and having the average income of 20,001 - 30,000 baht per month. The results showed that all of the studied factors individualism/collectivism, uncertainty avoidance, masculinity/femininity, power distance, usage barrier, effort expectancy, counter-conformity motivation, and trust in Internet banking were positively correlated with the customers’ usage behavior of Internet banking services. Only trust in Internet banking (ß = 0.385) and counter-conformity motivation (ß = 0.170) have positive influence on the customers’ usage behavior of Internet banking services at the .05 level of significance.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: ธนาคารทางอินเตอร์เน็ต -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ธนาคารและการธนาคาร -- บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความไว้วางใจ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การชำระเงิน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- ไทย -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- วิจัย
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2622
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanokon_klom.pdf5.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback