DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2617

Title: การศึกษาประสบการณ์ จิตสํานึกร่วมชุมชน และความผูกพัน ที่มีต่องานมหกรรม
Other Titles: A study of experience, sense of community and engagement towards events
Authors: ปรีดี นุกุลสมปรารถนา
Keywords: งานมหกรรม
ประสบการณ์
จิตสํานึกร่วมชุมชน
ความผูกพัน
การมีส่วนร่วม
อีเว้นท์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษา (1) ประสบการณ์ที่มีต่องานมหกรรม (2) จิตสํานึกร่วมชุมชนที่มีต่องานมหกรรม (3) ความผูกพันที่มีต่องานมหกรรม (4) ความสัมพันธ์ระหว่างประสบการณ์ จิตสํานึกร่วมชุมชน และความผูกพัน ที่มีต่องานมหกรรม ประชากรที่ศึกษาคือผู้ที่เคยเข้าร่วมงานมหกรรมต่าง ๆ จํานวน 201 คน จากการสุ่มแบบไม่อาศัยความน่าจะเป็น โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลโดยการแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์แบบเพียร์สัน และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์เชิงเส้น โดยใช้การวิเคราะห์ การถดถอยพหุแบบปกติ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ที่เข้าร่วมงานมหกรรมได้รับประสบการณ์ เกิดความรู้สึก ของจิตสํานึกร่วมชุมชน และมีความผูกพันต่อการจัดงานมหกรรมในภาพรวมระดับปานกลาง ความสัมพันธ์ระหว่าง ประสบการณ์ จิตสํานึกร่วมชุมชน และความผูกพันที่มีต่องานมหกรรม มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ .001 ผลการศึกษายังพบอีกว่า อิทธิพลทางตรงจากประสบการณ์ส่งผลให้เกิดความผูกพันต่อการจัดงานมหกรรมน้อยกว่าอิทธิพลทางอ้อม กล่าวคือ ประสบการณ์ที่ส่งผลต่อจิตสํานึกร่วมชุมชน สามารถสร้างความผูกพันต่อการจัดงานมหกรรมได้มากกว่า อย่างไรก็ตาม ทั้งประสบการณ์และจิตสํานึกร่วมชุมชน เป็นส่วนที่เสริมกันให้เกิดความผูกพัน ต่อการจัดงานมหกรรม
The objectives of this study are to study experience, sense of community and engagement of participants on events and to study the correlation between experience, sense of community and engagement. The study population was 201 participants who ever joined event; was selected by using the nonprobability sampling method. The instrument for data collection was a questionnaire. Statistics used to data analysis were frequency, mean, percentage, standard deviation, Pearson’s Correlation and Multiple Regression-Enter. The result found that participants perceived experience, sense of community and engagement toward events in middle-level. The experience, sense of community and engagement toward events were related with all significant at 0.001 level. Moreover, direct influence from experience leads to engagement’s level is lower than indirect influence which can be explained that experience toward sense of community create more impact on engagement. However, experience, sense of community and engagement are the key factors which lead to event engagement.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: งานแสดงสินค้า
การจัดแสดงสินค้า
การส่งเสริมการขาย
การจัดการขาย
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการตลาด
Advisor(s): ธีรพล ภูรัต
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2617
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
preedee_nuku.pdf8.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback