DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2571

Title: การรับรู้ข่าวสาร ทัศนคติ และความรับผิดชอบทางสังคม ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้ถุงผ้าบรรจุสินค้าที่ซื้อจาก Tops Market ของคนในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Media perception, attitude, and social responsibility that affects on Thai people's decision making in using Tops Market Fabric bag in Bangkok
Authors: ปาลิดา สามประดิษฐ์
Keywords: การรับรู้ข่าวสาร
ทัศนคติ
ความรับผิดชอบทางสังคม
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการรับรู้ข่าวสาร ทัศนคติ และความรับผิดชอบทางสังคม ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้ถุงผ้าบรรจุสินค้าที่ซื้อจาก Tops Market ของคนในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากผู้บริโภคที่ใช้บริการ Tops Market ในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก (Nonprobability Sampling) จำนวนทั้งสิ้น 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็น 4 กลุ่มจำแนกตามเขต 4 เขต คือเขตห้วยขวาง เขตดินแดง เขตลาดพร้าว และเขตปทุมวัน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้วิธีการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม (Questionnaire) มีความน่าเชื่อถือได้ .940 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงเชิงพหุ (Multiple Linear Regression) มีตัวแปรอิสระ ได้แก่ การรับรู้ข่าวสาร ทัศนคติ และความรับผิดชอบทางสังคม ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจใช้ถุงผ้าบรรจุสินค้าที่ซื้อจาก Tops Market ของคนในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร พบว่า ปัจจัยด้านการรับรู้ข่าวสารส่งผลต่อการตัดสินใจใช้ถุงผ้าบรรจุสินค้าที่ซื้อจาก Tops Market ของคนในกรุงเทพมหานคร และปัจจัยด้านความรับผิดชอบทางสังคมส่งผลการตัดสินใจใช้ถุงผ้าบรรจุสินค้าที่ซื้อจาก Tops Market ของคนในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนปัจจัยด้านทัศนคติไม่ส่งผลการตัดสินใจใช้ถุงผ้าบรรจุสินค้าที่ซื้อจาก Tops Market ของคนในกรุงเทพมหานคร
This research aims to study the factors toward media perception, attitude, and social responsibility that influence on Thai people's decision making in using Tops Market Fabric bag in Bangkok. The sample group is Top Market’s customers in Bangkok who are randomized using convenience sampling method. There are total 400 people who are from 4 selected districts, Huai Kwang, Dindaeng, Lad Prao, and Pathumwan. This research is quantitative research. The data is collected through questionnaire and the reliability is .940. The content validity is checked by experts. The statistics that help analyze data are percentage, mean, standard deviation, and Multiple Linear Regression. There are independent variables such as media perception, attitude, and social responsibility. Dependent variable is the decision in using Top Market Fabric bag. The results found that the factor toward media perception and social responsibility do affect people’s decision making in using Top Market Fabric bag in Bangkok with statistically significant level at 0.05. However, the factor toward attitude doesn’t have an influence in people’s decision making to use Top Market Fabric bag in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2571
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
palida_samp.pdf5.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback