DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2570

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Study of Factors Affecting the Decision to Purchase Soft Drink of Population in Bangkok
Authors: ลลิตวดี คงขวัญ
Keywords: น้ำอัดลม
ส่วนประสมทางการตลาด
คุณค่าตราสินค้า
ทัศนคติ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้าเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาทัศนคติที่มีต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาการตัดสินใจซื้อน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร ซึ่งวัตถุประสงค์ทั้งหมดนี้มีเพื่อให้ได้ผลการศึกษาเกี่ยวกับปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่บริโภคเครื่องดื่มน้ำอัดลม โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย จำนวน 400 ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็น 2 กลุ่มจำแนกตาม 2 เขต คือเขตดินแดง และเขตพญาไท เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือการแจกแบบสอบถามเพื่อรวบรวมข้อมูล จากผู้ที่สมัครใจตอบแบบสอบถาม มีค่าความเชื่อมั่นได้ .948 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานได้แก่การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ มีตัวแปรอิสระ ได้แก่ ส่วนประสมทางการตลาด คุณค่าตราสินค้า ทัศนคติ ตัวแปรตามคือการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้าและด้านทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยยะสำคัญ 0.05 ส่วนปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มน้ำอัดลมของคนในกรุงเทพมหานคร
The purpose of this study is to obtain the opinions on the marketing mix of soft drinks of people in Bangkok, to study the brand value of soft drinks of people in Bangkok, to study attitudes towards the decision to buy soft drinks of people in Bangkok, and to study the decision to buy soft drinks of people in Bangkok. All of these objectives are to obtain a study of the factors that affect the decision to purchase soft drinks of people in Bangkok. The samples used in the study came from populations consuming soft drinks. The simple random sampling method of 400 samples was divided into 2 groups by 2 districts which are Din Daeng and Phayathai. The tools used in the study were questionnaires for collecting data from those who voluntarily responded to the questionnaire. The reliability was test via cronbach alpha methond which is .948 and the validity was checked accuracy of content from qualified experts. Statistics used in data analysis are descriptive statistics, ie percentage, mean, standard deviation and inferential statistics, including multiple regression analysis. There are independent variables, namely marketing mix, brand value, and attitude. The dependent variable is based on the decision to buy soft drinks of people in Bangkok. The results showed that the factors of brand value and attitude affect the decision to buy soft drinks of people in Bangkok at the statistic significant level of 0.05. The marketing mix did not affect the decision to purchase soft drinks of population in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การส่งเสริมการขาย -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
อุตสาหกรรมน้ำอัดลม -- การศึกษาเฉพาะกรณี
โฆษณา -- น้ำอัดลม -- การศึกษาเฉพาะกรณี
น้ำอัดลม -- การศึกษาเฉพาะกรณี
น้ำอัดลม -- การตลาด -- กรณีศึกษา
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2570
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
lalitwadee_khon.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback