DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2569

Title: การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมบำรุงผิวหน้าของคนในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Study of Factors affecting the decision to buy facial cream of people in Bangkok
Authors: กฤตยา อุ่นอ่อน
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
คุณค่าตราสินค้า
การบอกปากต่อปาก
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาด 2) เพื่อศึกษาระดับการรับรู้คุณค่าตราสินค้า 3) เพื่อศึกษาการตลาดแบบการบอกปากต่อปาก 4) เพื่อศึกษาการตัดสินใจซื้อครีมบำรุงผิวหน้าของคนในกรุงเทพมหานคร ซึ่งทำการศึกษาประชากรในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย และใช้จำนวนกลุ่มตัวอย่างในการตอบแบบสอบถามจำนวน 400 คน โดยทำการสุ่มออกเป็น 4 เขต คือ เขตปทุมวัน เขตดินแดง เขตลาดพร้าว และเขตหลักสี่ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ และใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล และมีการ Pre-test ทดสอบความน่าเชื่อถือกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 40 คน ได้ค่า Cronbach Alpha = .891 และตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ซึ่งมีตัวแปรอิสระ ได้แก่ ส่วนประสมทางการตลาด คุณค่าตราสินค้า และการบอกปากต่อปาก ส่วนตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อครีมบำรุงผิวหน้าของคนในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาผู้ที่ซื้อหรือเคยซื้อครีมบำรุงผิวหน้าของคนในกรุงเทพมหานครพบว่า ส่วนประสมทางการตลาด คุณค่าตราสินค้า และการบอกปากต่อปากส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมบำรุงผิวหน้าของคนในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This study aims to 1) to study the level of opinions on the marketing mix; 2) to study the level of brand awareness; 3) to study the marketing of word-of-mouth; 4) to study the decision to buy the facial cream of people in Bangkok using a simple sampling method. The sample of 400 respondents was randomly divided into 4 districts, namely, Pathumwan, Dindaeng, Lat Phrao, and Laksi. Accoding to quantitative research, questionnaire was used to collect data and a pre-test reliability test was performed with 40 samples. Cronbach Alpha = .891 and content validity were verified by experts. Statistics used in data analysis are descriptive statistics, ie percentage, mean, standard deviation and reference statistics used in the analysis include: Multiple regression analysis. The independent variables are the marketing mix, brand value, and word of mouth. The dependent variable is the decision to buy facial cream of people in Bangkok. The study of those who bought or used to buy facial cream of people in Bangkok found that marketing mix, brand value, and word of mouth influenced the decision to buy facial cream of people in Bangkok at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ครีมบำรุงผิว -- การตลาด -- วิจัย
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้า -- การตัดสินใจ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครื่องสำอาง -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผู้บริโภคสตรี -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2569
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krittaya_ouno.pdf3.71 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback