DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2558

Title: ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และมีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้ออาหารเพื่อสุขภาพของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Factors Positively Relating and Influencing Healthy Food’s Purchase Intention of Consumers in Bangkok
Authors: ทานตะวัน ตันติทวีวัฒนา
Keywords: อาหารเพื่อสุขภาพ
ความตั้งใจซื้อ
ความตั้งใจซื้ออาหารเพื่อสุขภาพ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยจัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยการตระหนักรู้เกี่ยวกับสุขภาพ ปัจจัยความมั่นใจในความปลอดภัยของอาหาร ปัจจัยอิทธิความคิดของกลุ่มอ้างอิงมีผลต่อผู้บริโภค ปัจจัยกลุ่มอ้างอิงที่ผู้บริโภคมีแนวโน้มที่จะทำตาม ปัจจัยการรับรู้การควบคุมพฤติกรรม ปัจจัยทางสังคม ปัจจัยสุขภาพทางกายภาพ และปัจจัยในด้านเชาวน์ปัญญา ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้ออาหารเพื่อสุขภาพของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร จากแบบสอบถาม จำนวน 240 ชุด ในช่วงเดือน กรกฎาคม 2559 พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ประมาณ 20,001-30,000 บาท จาการวิเคราะห์ข้อมูลโดยความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า มีเพียงปัจจัยความมั่นใจในความปลอดภัยของอาหาร (β = 0.472) และปัจจัยด้านการตระหนักรู้เกี่ยวกับสุขภาพ (β = 0.458) ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้ออาหารเพื่อสุขภาพของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The purpose of this research was to study the positive impact of health consciousness, food safety confidence, injunctive norm, descriptive norm, perceived behavioral control, social aspects, physical health, and intellectual aspects towards healthy food’s purchase intention of consumers in Bangkok the questionnaires 240 from the research population during July 2016. The researcher found that the most of participants were female, at the age of 26-30 years old, single status, having bachelor’s degree, working in companies as employees with the income 20,001-30,000 Baht. The data was analyzed using Multiple Regression Analysis. Only food safety confidence (β = 0.472) and health consciousness (β = 0.458) the positive influence towards healthy food’s purchase intention of consumers in Bangkok at the significant level of .01
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: อาหารเพื่อสุขภาพ -- วิจัย
อาหารธรรมชาติ -- การติดฉลาก -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
การจัดการตลาด -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2558
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thantawan_tant.pdf4.85 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback