DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2432

Title: การศึกษาวัฒนธรรมองค์กร ภาวะผู้นำของผู้บริหาร และความผูกพันต่อองค์กร ที่มีผลต่อ การตั้งใจลาออกของพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
Other Titles: A Study of Organizational Culture, Executive Leadership and Organizational Commitment Influencing Turnover Intentions of Cosmetics Industry
Authors: ลลิตา พลซื่อ
Keywords: วัฒนธรรมขององค์กร
ภาวะผู้นำของผู้บริหาร
ความผูกพันต่อองค์กร
การตั้งใจลาออกของพนักงาน
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) วัฒนธรรมองค์กร ที่มีผลต่อการตั้งใจลาออกของ พนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง 2) ภาวะผู้นำของผู้บริหาร มีผลต่อการตั้งใจลาออก ของพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง และ 3) ความผูกพันต่อองค์กร มีผลต่อการตั้งใจ ลาออกของพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือใน การเก็บรวบรวมข้อมูลและทดสอบความตรงของเนื้อหา และความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์ค กับพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง จำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.863 โดยแจกกับพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง จำนวน 300 คน ส่วนวิธีการทางสถิต แบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน โดยสถิติเชิงอนุมานเป็นการทดสอบ หาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) และพบว่าวัฒนธรรมองค์กร มีผลต่อการตั้งใจลาออกของพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง อย่างไรก็ตาม ภาวะผู้นำ ของผู้บริหารไม่มีผลต่อการตั้งใจลาออกของพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง และ ความผูกพันต่อองค์กรไม่มีผลต่อการตั้งใจลาออกของพนักงานในกลุ่มบริษัทอุตสาหกรรมเครื่องสำอาง เช่นเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
The objectives of this research aim to study: 1) the organizational culture factor influencing turnover intentions of cosmetics industry companies, 2) the executive leadership factor influencing turnover intentions of cosmetics industry companies, and 3) the organizational commitment factor influencing turnover intentions of cosmetics industry companies. The questionnaire was the tool to collect the data. The content validity test and the Cronbach’s reliability value test of 0.863 with 30 employees of cosmetics industry were shown in the study. Questionnaire was distributed to 400 employees of cosmetics industry companies in order to fill out. The statistics used was divided into 2 types: descriptive and inferential statistics. The inferential statistics was the multiple regression analysis, which was found that the organizational culture factor influenced turnover intentions of cosmetics industry companies. However, the executive leadership factor did not influence turnover intentions of cosmetics industry companies, and the organizational commitment factor did not influence turnover intentions of cosmetics industry companies as well with the statistical significance of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2432
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
lalita_pons.pdf3.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback