DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2431

Title: อิทธิพลการตลาดตามรูปแบบการดำเนินชีวิต และคุณค่าทางการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรบีเฟิสต์ สมาร์ท แรบบิท ศิริราช ธนาคารกรุงเทพ จำกัด มหาชน
Other Titles: Marketing Influence on Life Styles and Marketing Value Affect in Making Decision to Use Be 1st Smart Rabbit Sirirat, Bangkok Bank Plc
Authors: ชนัดดา น้อยศักดิ์
Keywords: การตลาดตามรูปแบบการดำเนินชีวิต
คุณค่าทางการตลาด
ตัดสินใจเลือกใช้
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลการตลาดตามรูปแบบการดำเนินชีวิต และคุณค่าทางการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรบีเฟิสต์ สมาร์ท แรบบิท ศิริราช ธนาคารกรุงเทพ จำกัด มหาชน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ลูกค้า บัตรบีเฟิสต์ สมาร์ท แรบบิท ศิริราช ธนาคารกรุงเทพ จำกัด มหาชน ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่ายโดยการจับฉลากเลือกเขตพื้นที่การปกครองของกรุงเทพมหานคร จำนวน 10 เขต จำนวนกลุ่มตัวอย่าง 330 คน และเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา และเก็บรวบรวมข้อมูล คือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง โดยตรวจสอบความน่าเชื่อถือ ครอนบาร์คแอลฟ่า (Cronbach’s Alpha Analysis Test) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่าย (Simple regression) และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) สำหรับการทดสอบสมมติฐาน โดยกำหนดระดับนัยสำคัญ (Level of Significance) ทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ช่วงอายุ 31-40 ปีการศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพโสดมีรายได้ 20,001-30,000 บาท อาชีพพนักงานเอกชนกลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีการใช้จ่ายผ่าน บัตรบีเฟิสต์ สมาร์ท แรบบิท ศิริราช 3-4 ครั้งต่อเดือน ใช้จ่ายผ่านบัตรครั้งละ 500-1,500 บาท ใช้บัตรซื้อสินค้าภายในห้างสรรพสินค้ามีบัตรเดบิต 1 ใบ ใช้บัตรในการซื้อสินค้าที่มีราคาสูงรู้จักผ่านช่องทางวิทยุ/โทรทัศน์เลือกใช้บัตรเพราะเหตุผลปลอดภัย รับรู้ข้อมูลของบัตรจากแหล่งข้อมูลวิทยุ/โทรทัศน์ผลการทดสอบสมมติฐานการตลาดตามรูปแบบการดำเนินชีวิต ด้านความสนใจ และด้านความคิดเห็น มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรบีเฟิสต์ สมาร์ท แรบบิท ศิริราช ธนาคารกรุงเทพ จำกัด มหาชน ของผู้ที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ จำกัด มหาชนที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05คุณค่าทางการตลาดที่ได้รับจากอรรถประโยชน์ของสินค้า และที่ได้รับจากการบริการเป็นพิเศษ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรบีเฟิสต์ สมาร์ท แรบบิท ศิริราช ธนาคารกรุงเทพ จำกัด มหาชนที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
This research has purposed to study marketing influence on life styles and marketing value that affect in making decision to use Be 1st Smart Rabbit Sirirat, Bangkok Bank Plc. Simple random sampling method was used by raffling 10 regional district in Bangkok with 330 samples. A statistical method that used in studying and gathering data was questionnaire, which testing reliability by Cronbach’s Alpha Analysis Test. Statistical methods used in data analysis were descriptive statistic, simple regression, and multiple regression for standard testing by setting the level of significant was at 0.05 From the research has found that most respondents were female, age between 31 – 40 years old, Bachelor Degree, Single status, income between 20,001 – 30,000 baht., and private enterprise employees. Most respondents from samples had used Be 1st Smart Rabbit Sirirat approximately 3-4 times per month, spending 500 – 1,500 each for shopping in department store, carried 1 card in order to making payment on high price product. Respondents knew the card from radio or television channels, which the reason selected to use Rabbit card because a security concerned. The result of marketing hypothesis testing on bank’s customers life style by interesting and perspective, which had influence toward decision making to use Be 1st Smart Rabbit Sirirat, Bangkok Bank Plc. The statistical level of significant was at 0.05. Also, the marketing value from product utility and also special service had influence in decision making to use Be 1st Smart Rabbit Sirirat, Bangkok Bank Plc. The statistical level of significant was at 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: บัตรเงินสดดิจิตอล -- การตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บัตรเงินสดดิจิตอล -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บัตรเงินสดดิจิตอล -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2431
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanudda_nois.pdf15.34 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback