DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2392

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการซื้อสินค้าออนไลน์กับธุรกิจไฮเปอร์มาร์เก็ต (Hypermarket) ของประชากรในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Influencing to Satisfaction in Online Shopping with Hypermarket Business of the Population in Bangkok
Authors: ณัฐพล ปะมี
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
รูปแบบการดำเนินชีวิต
ความพึงพอใจ
ไฮเปอร์มาร์เก็ต
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการซื้อสินค้าออนไลน์กับธุรกิจไฮเปอร์มาร์เก็ต (Hypermarket) ของประชากรในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด ภาพลักษณ์ตราสินค้า และรูปแบบการดำเนินชีวิต ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรต้นคือ ส่วนประสมทางการตลาด ภาพลักษณ์ตราสินค้า และรูปแบบการดำเนินชีวิต ตัวแปรตามคือความพึงพอใจในการซื้อสินค้าออนไลน์กับธุรกิจไฮเปอร์มาร์เก็ต (Hypermarket) กลุ่มตัวอย่างคือประชากรในกรุงเทพมหานครที่มีอายุตั้งแต่ 23 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน (Multi-Stage Sampling) ในการแจกแบบสอบถาม เพื่อรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามที่ได้จัดเตรียมไว้ วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regressions) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 23-30 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี และประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือนที่ 10,001 - 20,000 บาท โดยองค์กรธุรกิจไฮเปอร์มาร์เก็ตที่ถูกเลือกซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ของผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่คือ Tesco Lotus และส่วนใหญ่ของผู้ตอบแบบสอบจะมีความถี่ในการซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ประมาณเดือนละ 1 ครั้ง ในราคาการซื้อสินค้าครั้งละ 500-1,000 บาท ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้า และปัจจัยด้านรูปแบบการดำเนินชีวิตโดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับสำคัญมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านรูปแบบการดำเนินชีวิตมีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการซื้อสินค้าออนไลน์กับธุรกิจไฮเปอร์มาร์เก็ต (Hypermarket) ของประชากรในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purposes of this research are to study factors influencing to satisfaction in online shopping with hypermarket business of the population in Bangkok in order to study marketing mix, branding, and life style. The independent variables are marketing mix, branding, and life style. The dependent variable is satisfaction in online shopping with hypermarket business. The sample consisted of 400 people in Bangkok who’re more than 23 years old. The multi-stage sampling method is used to collect data via questionnaire. The statistical analysis methods are percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results show that most of the respondents are female, age between 23-30 years old. Their highest education is bachelor degree. Most of them are employees of private company and have average monthly income between 10,001–20,000 Baths. Most of hypermarket business that they selected to online shopping is Tesco Lotus. The frequency of online shopping is once a month and the average price is between 500-1,000 baths. The overall of mean of marketing mix, branding and life style level is at high level. The hypotheses testing results found that life style has influence to satisfaction in online shopping with hypermarket business of the population in Bangkok at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2392
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttapol_pame.pdf5.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback