DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2390

Title: การแสวงหาข้อมูลทางสื่อออนไลน์ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า และส่วนประสมทางการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าของกลุ่มวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Seeking information online, Brand equity, and Marketing Mix Influencing the decision to purchase facial sunscreen cream of the working group in Bangkok
Authors: ประภาพร เดชกิตติกร
Keywords: การแสวงหาข้อมูลทางสื่อออนไลน์
การรับรู้คุณค่าตราสินค้า
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
ครีมกันแดดสำหรับผิวหน้า
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการแสวงหาข้อมูลทางสื่อออนไลน์ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า และส่วนประสมทางการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าของกลุ่มวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ประชากรที่เป็นกลุ่มวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร มีอายุตั้งแต่ 18-60 ปี ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย (Simple Random Sampling) โดยการจับฉลากเขตในกรุงเทพมหานคร จำนวน 4 เขต ได้แก่ เขตบางนา, สุขุมวิท, อโศก และสาทร ในการแจกแบบสอบถาม จำนวน 400 คน เพื่อรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามที่ได้จัดเตรียมไว้ วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงค่าความถี่, ค่าร้อยละ, ค่าเฉลี่ย, ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุระหว่าง 31-40 ปี การศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชนมีและมีรายได้อยู่ที่ 20,001 - 30,000 บาท โดยใช้ครีมกันแดดขนาด 6-50 ml มีค่า SPF 30-50 และมีเหตุผลในการตัดสินใจซื้อเพราะราคา ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญต่อปัจจัยด้านการแสวงหาข้อมูลในสื่อออนไลน์ ปัจจัยด้านการรับรู้คุณค่าในตราสินค้า และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด โดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับสำคัญมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การแสวงหาข้อมูลทางสื่อออนไลน์ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า และส่วนประสมทางการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าของกลุ่มวัยทำงานในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objective of this study is to study the factors of seeking information online, brand equity, and marketing Mix Influencing the decision to purchase facial sunscreen cream of the working group in Bangkok. The sample used in this study is the working age population in Bangkok, aged between 18-60 years using a Simple Random Sampling by random sampling in the field including 4 areas Bangna, Sukhumvit, Asoke, and Sathorn. The 400 questionnaires are used in collect data. Statistical methods include the distribution of frequency, percentage, mean, standard deviation, and the multiple regression analysis. The study indicated that most respondents were female aged between 31-40 years with undergraduate education. Occupational in private companies with revenues of 20,001-30,000 bahts using a facial sunscreen cream size 6-50 ml with SPF 30-50 and the pricing is main factor in decision process. Respondents provide vital factor in seeking information online, brand equity, and marketing mix. Overall, the mean level is very important. The results of the test showed that the media seeking information online, brand equity, and the marketing mix influencing the decision to purchase facial sunscreen cream of the working group in Bangkok at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2390
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
prapaporn_dejk.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback