DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2371

Title: การศึกษาวัฒนธรรมองค์กร ความเชื่อมั่นขององค์กร และแรงจูงในการทำงานของพนักงานที่มีผลต่อ ความจงรักภักดีต่อองค์กรของธนาคารพาณิชย์ไทยในจังหวัดสมุทรสาคร
Other Titles: A Study of Organizational Culture, Organizational Commitment and Work Motivation of Employees Influencing Organizational Loyalty in a Thai Commercial Bank, Samutsakorn Province
Authors: นัทธ์ฐภัค มิ่งสัมพรางค์
Keywords: ธนาคารพาณิชย์ไทย
วัฒนธรรมขององค์กร
ความเชื่อมั่นขององค์กร
แรงจูงใจในการทำงาน
ความจงรักภักดี
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) วัฒนธรรมองค์กรที่มีผลต่อความจงรักภักดีต่อ องค์กรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาคร 2) ความเชื่อมั่นขององค์กรที่มีผลต่อ ความจงรักภักดีต่อองค์กรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาครและ 3) แรงจูงใจใน การทำงานที่มีผลต่อความจงรักภักดีต่อองค์กรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาคร ผู้วิจัยได้ทำการรวบรวมเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการรวบรวมทำวิจัยครั้งนี้ คือ พนักงานธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาคร ผู้วิจัยได้คำนวณขนาดของกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และการวิเคราะห์ทางสถิติโดยใช้การวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า วัฒนธรรมองค์กรมีผลต่อความจงรักภักดีต่อองค์กรของธนาคาร พาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาคร ความเชื่อมั่นขององค์กรมีผลต่อความจงรักภักดีต่อองค์กร ของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาคร และแรงจูงใจในการทำงานมีผลต่อความจงรักภักดี ต่อองค์กรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในจังหวัดสมุทรสาคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this study ware to study: 1) the organizational culture factor has an effect on organizational loyalty in a Thai commercial bank, Samutsakorn province, 2) the organizational commitment factor has an effect on organizational loyalty in a Thai commercial bank, Samutsakorn province, and 3) the work motivation factor has an effect on organizational loyalty in a Thai commercial bank, Samutsakorn province. The researcher gathered the data by distributing the questionnaire to employees in a Thai commercial bank, Samutsakorn province. The researcher calculated the sample of 400 employees to be used in the study. The statistical used to analyze the data was percentage, mean, and standard deviation as well as the inferential statistics used was the simple regression analysis. It was found that the organizational culture factor had an effect on organizational loyalty in a Thai commercial bank, Samutsakorn province, the organizational commitment factor had an effect on organizational loyalty in a Thai commercial bank, Samutsakorn province as well as the work motivation factor had an effect on organizational loyalty in a Thai commercial bank, Samutsakorn province with the statistical significance of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: ความพอใจในการทำงาน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พนักงานบริษัท -- ความพอใจในการทำงาน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
คุณภาพชีวิตการทำงาน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
วัฒนธรรมองค์การ -- ไทย -- วิจัย
ความมั่นคงในการทำงาน -- วิจัย
ความภักดีของลูกจ้าง -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ธนาคารพาณิชย์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2371
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Natthaphat_ming.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback