DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2368

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมน ในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิต
Other Titles: Factors affecting the repeat purchases of Japanese ramen restaurant in Future Park Rangsit
Authors: ณัฐเกียรติ พุทธจง
Keywords: พฤติกรรมการใช้บริการซ้ำ
ความพึงพอใจ
ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
ร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมน
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านอาหารญี่ปุ่นประเภท ราเมนในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิต มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและระดับ ความพึงพอใจเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมนในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิต ประชากรและกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ ในการวิจัย ได้แก่ ลูกค้าหรือผู้บริโภคที่เข้ามาใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมนในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิต จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ แบบสอบถาม และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ เมื่อศึกษาตามวัตถุประสงค์นั้น ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีการใช้บริการน้อยกว่า 1 ครั้งต่อเดือน โดยเลือกใช้บริการร้านยาโยอิมากที่สุด มีค่าใช้จ่ายต่อครั้งอยู่ระหว่าง 201-400 บาทต่อคน ไปกับเพื่อนเป็นส่วนใหญ่ และไปรับประทานเป็นปกติ ไม่มีโอกาสพิเศษใด ๆ แหล่งข้อมูลข่าวสารส่วนใหญ่มาจากเว็บไซต์หรือโซเชี่ยลเน็ตเวิร์คต่าง ๆ ทั้งนี้สาเหตุอันดับ 1 ที่ลูกค้าส่วนใหญ่กลับมาใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมนนั้น เป็นเรื่องของรสชาติอาหารมากที่สุด ทั้งนี้ลูกค้ามีความพึงพอใจเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในการใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมนในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิตในภาพรวมอยู่ในระดับมาก ทั้ง 7 ด้าน ซึ่งประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการ นอกจากนี้ปัจจัยส่วนบุคคลและระดับความพึงพอใจเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมนในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิตอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 เพราะฉะนั้น ลูกค้าส่วนใหญ่ที่เป็นเพศหญิงในช่วงอายุระหว่าง 21-30 ปี และมีระดับการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรีที่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท มีพฤติกรรมในการใช้บริการซ้ำในการเข้ามาใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทราเมนในห้างสรรพสินค้าฟิวเจอร์พาร์ครังสิต ที่ร้านอาหารญี่ปุ่นยาโยอิ โดยเห็นได้จากความถี่ในการรับประทานอาหารญี่ปุ่นประเภท ราเมนส่วนใหญ่ ที่มีการใช้บริการน้อยกว่า 1 ครั้งต่อเดือน และส่วนใหญ่กลับมาใช้บริการร้านอาหารประเภทญี่ปุ่น เพราะเรื่องของรสชาติอาหาร และตามมาด้วยเรื่องของคุณภาพของอาหาร
The purpose of study of the Factors Affecting the Repeat Purchases of Japanese Ramen Restaurant in Future Park Rangsit was to study the factors and personal satisfaction about the marketing mix which affected to the repeat purchases of Japanese Ramen restaurants in Future Park Rangsit department store. Population and samples used in the research was 400 customers of Japanese Ramen restaurants in Future Park Rangsit. The instrument used in for this study was questionnaire. The data were analyzed by statistical software. When studying according to that purpose. The result showed that the respondents come to the restaurants less than 1 time per month and mostly choose Yayoi Japanese restaurant. Most of the respondents go to the restaurant with group of friends for eating out without any special occasion, and the money spent about 201-400 per person. Most sources of information that the respondents got came from the website or social network. The most reason for coming back to eat at the Japanese Ramen restaurants is the food taste. Customer satisfaction in overall is in the high level of the marketing mix of Japanese ramen restaurants in the Future Park Rangsit; Consisting of products, price, place, marketing promotion, personnel, physical appearance, and processing. In addition, the individual factors and the level of satisfaction regarding the marketing mix affected the repeat purchase behavior of customers of Japanese Ramen restaurants in Future Park Rangsit with significant at the 0.05 level. Therefore, most clients are women between the ages of 21-30 years and has a bachelor's degree in education with an average monthly income of less than 15,000 baht. Have the behavior of the service over the coming Japanese ramen restaurants in the mall, Future Park Rangsit Japanese Restaurant Yayoi. As seen from the frequency of eating Ramen Japanese type, most of which are using the service less than 1 times per month. And most returning restaurants Japanese ramen Because of the taste and quality of food.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชลวิช สุธัญญารักษ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2368
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttakieat_putt.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback