DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2364

Title: การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการและการรับรู้ภาพลักษณ์มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปในเขตจังหวัดนนทบุรี
Other Titles: Effects of Integrated Marketing Communications and Perceived Image on Purchase Decision of Processed Agricultural Products in Nonthaburi Province
Authors: ฉัตรราณี หนูจันทร์
Keywords: การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ
การรับรู้ภาพลักษณ์
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องการสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ และการรับรู้ภาพลักษณ์มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปในเขตจังหวัดนนทบุรี กลุ่มตัวอย่างเป็นประชากรที่อาศัยอยู่ในเขตจังหวัดนนทบุรี จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วยแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ส่วนสถิติวิเคราะห์ คือ การวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson’s Correlation Coefficient) และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ได้ผลการวิจัย ดังนี้ จากการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง มีอายุ 31-40 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีสถานภาพโสด มีสมาชิกในครัวเรือน 3-4 คน ส่วนมากมีอาชีพเป็นพนักงานรัฐวิสาหกิจ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 บาท ในส่วนพฤติกรรมในการเลือกซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปเลือกซื้อสินค้าอาหารสำเร็จรูปแช่แข็ง โดยซื้อด้วยตนเอง ความถี่ในการซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปไม่แน่นอน ซื้อครั้งละ 101-300 บาท ชื่นชอบสินค้าเกษตรแปรรูปเพราะทานแล้วไม่เลอะเทอะ เลือกซื้อเพราะติดใจในรสชาติ ซื้อที่ร้านสะดวกซื้อและชอบแบรนด์ดังที่เป็นที่รู้จัก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ อันประกอบไปด้วยด้านการตลาดทางตรง ด้านการโฆษณา ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านการประชาสัมพันธ์และด้านการขายโดยใช้พนักงานมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี และการรับรู้ภาพลักษณ์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี โดยมีองค์ประกอบย่อยด้านความรับผิดชอบต่อสังคม ด้านองค์กรและด้านพนักงาน ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรีอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 แต่ในขณะที่การรับรู้ภาพลักษณ์ ด้านการบริการไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูปของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The purpose of this research is to Effects of Integrated Marketing Communications and Perceived Image on Purchase Decision of Processed Agricultural Products in Nonthaburi Province A sample size of 400 respondents living in Nonthaburi were selected for data collection using questionnaires. The data was analyzed using frequency, percentage, mean, and standard deviation. Pearson’s Correlation Coefficient and Multiple Regression. Most respondents were single females, ages between 31-41 years old whom had completed their bachelor’s degrees and have a monthly salary of 15,001-30,000 Baht. Most of the respondents live with 3-4 family members. Frozen products were their preferred choice when purchasing processed agricultural products. They often made the purchase of processed agricultural products by themselves with average expenditure 101-300 Baht. The respondents like processed agricultural products because they are not messy and taste good. Most of the respondents buy processed agricultural products from convenience stores and choose from well-known brands. The results of the hypothesis testing found that integrated marketing communication including direct marketing,advertising, sales promotion, public relation, and personal selling, and perceived image impact customers’ decisions when purchasing processed agriculture products in Nonthaburi. Socialresponsibilities, corporations, and employees are the components of perceived image also affect the customers’ purchasing decisions, at significance level of 0.05 . However, service component of perceived image has no significant effect in making the decision to purchase processed agricultural products significance level of 0.05
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2364
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chartranee.nooj.pdf6.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback