DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2358

Title: ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีและทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการเครื่องสำอางในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors of technology acceptance and attitude affecting decision to use website package of cosmetic entrepreneurs in Bangkok area
Authors: วิทวัส จันทร์ลาภ
Keywords: การยอมรับ
เทคโนโลยี
ทัศนคติ
ความต้องการซื้อ
ออนไลน์
การตัดสินใจ
เว็บไซต์สำเร็จรูป
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีและทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการเครื่องสำอางในเขตกรุงเทพมหานคร จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีและทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการเครื่องสำอางกลุ่มผู้ประกอบการที่ขายเครื่องสำอางทั้งเพศชายและเพศหญิงที่ใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปในการขายเครื่องเวชสำอางในเขตกรุงเทพมหานครในช่วงเดือนธันวาคม พ.ศ. 2558 จนถึงช่วงเดือนกุมภาพันธ์ พ.ศ. 2559 จำนวน 400 ชุด จากผลการวิจัยพบว่าข้อมูลของผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26 - 30 ปี สถานะภาพโสด การศึกษาปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยน้อยกว่า 50,000 บาทต่อเดือน ระยะเวลาการใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปอยู่ที่ 1 – 5 ปี และใช้ Notebook ในการเข้าใช้เว็บไซต์สำเร็จรูป ผลวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุของปัจจัยด้านทัศนะคติต่อปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยี (β= 0.201) และด้านทัศนคติที่มีต่อความต้องการซื้อออนไลน์ของผู้บริโภค (β= 0.451) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปของกลุ่มดังกล่าว ซึ่งสามารถอธิบายปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีและทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้เว็บไซต์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการเครื่องสำอางในเขตกรุงเทพมหานครได้ร้อยละ 32.00 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The research, named Factors of Technology acceptance and attitude affecting decision to use website package of cosmetic entrepreneurs in Bangkok area, aims to study the positive influence of the technology acceptance and the attitude factors affecting the decision to use package of cosmetic entrepreneurs. 400 questionnaires were collected from both male and female cosmetic entrepreneurs during December, 2015- February, 2016. The result indicated that the majority of participant is women aged 26 – 30 years old who are single and were obtained bachelor degree. Their average monthly income is less than 50,000 baht. They have used notebook computer to access the website package for 1-5 years. The result of Multiple Regression of attitude factor of technology acceptance (β= 0.201) and online shopping consumer demand (β= 0.451) that affects the decision to use website package of cosmetic entrepreneurs in Bangkok area which can explained that the factors of technology acceptance and attitude had an effect on the decision to use website package of cosmetic entrepreneurs in Bangkok area 32 percentages at significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2358
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wittawat_janl.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback