DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2331

Title: ความพึงพอใจของลูกค้าที่มาใช้บริการร้านกาแฟขนาดเล็ก ในอำเภอเมือง จังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: The customers’ satisfaction on the service of small coffee shop in Muang district, Samut Prakan province
Authors: ชัญญา เตชมหามงคล
Keywords: ความพึงพอใจ
ร้านกาแฟ
การใช้บริการ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มาใช้บริการร้านกาแฟขนาดเล็ก ในอำเภอเมือง จังหวัดสมุทรปราการโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มาใช้บริการร้านกาแฟขนาดเล็ก ในอำเภอเมือง จังหวัดสมุทรปราการ ผู้วิจัยได้นำข้อมูลจากกลุ่มผู้ใช้บริการร้านกาแฟทุกเพศและทุกวัย จำนวน 400 คน ผู้วิจัยเลือกกลุ่มตัวอย่างโดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบอย่างง่าย (Simple Random Sampling) ผลการวิเคราะห์ข้อมูลทั่วไป พบว่าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จำนวน 261 คน ร้อยละ 65.3 อายุอยู่ในช่วง 21-30 ปี จำนวน 237 คน สถานภาพโสด จำนวน 309 คน คิดเป็นร้อยละ 77.3 มีรายได้ต่อเดือน 15,001 – 20,000 บาท/ เดือน จำนวน 118 คน คิดเป็นร้อยละ 29.5 และมีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน จำนวน 195 คน คิดเป็นร้อยละ 48.8 ผลการวิเคราะห์พฤติกรรมของลูกค้าที่มาใช้บริการร้านกาแฟ พบว่าส่วนใหญ่ดื่มกาแฟ 1-2 ครั้งต่อสัปดาห์ จำนวน 154 คน คิดเป็นร้อยละ 38.5 ใช้บริการช่วงเวลา 08.01 น. – 11.00 น. จำนวน 182 คน คิดเป็นร้อยละ 45.5 ดื่มกาแฟ LATTE จำนวน 111 คน คิดเป็นร้อยละ 27.8 นิยมใช้บริการร้านกาแฟ ร้านริมถนนทั่วไป จำนวน 217 คน คิดเป็นร้อยละ 54.3 และตนเองเป็นอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อ จำนวน 286 คน คิดเป็นร้อยละ 71.5 สำหรับผลการวิเคราะห์ระดับความพึงพอใจของลูกค้าที่มาใช้บริการร้านกาแฟ โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.36) ผลการวิเคราะห์การทดสอบสมมติฐาน พบว่าลูกค้าร้านกาแฟที่มีปัจจัยส่วนบุคคล ด้านเพศ อายุ รายได้ และอาชีพต่างกัน มีระดับความพึงพอใจของลูกค้าที่ใช้บริการร้านกาแฟที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 นอกจากนี้ลูกค้าร้านกาแฟที่มีพฤติกรรมที่ใช้บริการร้านกาแฟ ด้านความถี่การใช้บริการร้านกาแฟ ด้านช่วงเวลาในการใช้บริการ ด้านเมนูเครื่องดื่มกาแฟ ด้านสถานที่ที่นิยมใช้บริการร้านกาแฟ ด้านวัตถุประสงค์ในการเข้าใช้บริการร้านกาแฟ และบุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเครื่องดื่มกาแฟที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจของลูกค้าที่ใช้บริการร้านกาแฟที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05
This research explores the satisfaction of customers who use a small coffee shop in Muang District, Samut Prakan Province. The objective was to study the satisfaction of customers who use a small coffee shop. The respondents were draw from the coffee shop either male or female as 400 respondents which were selected by a simple random sampling. The results showed that the customer are mostly women as261 people which representing 65.3 %. Age range 21-30 years as 237 people which representing 62.1%. While the marital status is mostly single as 309 people which representing 77.3%.In addition, their monthly income is mostly range from 15001 to 20000 baht as 118 people which representing 29.5% and they work as private employees as 195 people, representing 48.8%. The analysis of customer behavior at a coffee shop found that most coffee drinkers 1-2 time per week, 154 people, representing 38.5%. Service Period 8:01 pm. - 11.00. 182 people, representing 45.5 %.Drinking coffee LATTE 111 people, representing 27.8 %.Commonly used coffee shop along the road number 217, representing 54.3 % and their influence on the purchasing decisions of 286 people, representing 71.5 %.Furthermore, the analysis of the level of customers’ satisfaction of who use the coffee shop is moderate (Average = 3.36). The results of this study yielded that thepersonal factors, namely gender, age, income and occupation, related to the different level of customers’ satisfaction at the significant level of 0.05. In addition, the customers’ behavioral, such as the frequency of buying, the duration of the service, type of coffee, and a place of coffee shop, the purpose of visiting the coffee shop influenced to the customer’s satisfaction who use a small coffee shop in Muang District, Samut Prakan Province at 0.05 significant level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ดวงธิดา นันทาภิรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2331
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanya.teac.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback