DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2319

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับเงินหรือพลอยของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Positively Influencing Purchase Decision of Silver and Precious Stone Jewelries’ of Consumers in Bangkok
Authors: อัครินทร์ หาญสมบูรณ์เดช
Keywords: คุณสมบัติของเครื่องประดับ
การตระหนักรู้เกี่ยวกับแฟชั่นที่ทันสมัยของผู้บริโภค
การตระหนักรู้เกี่ยวกับคุณภาพของผู้บริโภค
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยจัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของ ประสบการณ์ต่อเครื่องประดับ ความรู้เกี่ยวกับเครื่องประดับ การตระหนักรู้เกี่ยวกับราคา การตระหนักรู้เกี่ยวกับเนื้อหาในเว็บไซด์ของผู้บริโภค การตระหนักรู้เกี่ยวกับแฟชั่นที่ทันสมัยของผู้บริโภค การตระหนักรู้เกี่ยวกับคุณภาพของผู้บริโภค คุณสมบัติของเครื่องประดับ และสินค้าที่ออกแบบให้พกพาได้ ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับเงินหรือพลอยของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร ช่วงเดือนพฤษภาคม ถึงเดือนสิงหาคม 2559 จำนวน 250 คน และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สันและวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 18–27 ปี สถานภาพโสด การศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้ประมาณ 20,001–30,000 บาทต่อเดือน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า มีเพียงปัจจัยด้านคุณสมบัติของเครื่องประดับ (β=0.615) การตระหนักรู้เกี่ยวกับแฟชั่นที่ทันสมัยของผู้บริโภค (β=0.180) และการตระหนักรู้เกี่ยวกับคุณภาพ (β=0.144) มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องประดับเงินหรือพลอยของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร ซึ่งสามารถอธิบายอิทธิพล ได้ร้อยละ 62.2 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The researcher attempted to study the positively influencing of jewelry experience, jewelry knowledge, price conscious, website content conscious consumer, novelty fashion conscious consumer, quality conscious consumer, features of jewelry, and product portability positively influencing purchase decision of silver and precious stone jewelries’ of consumers in Bangkok. The sample size was the 250 questionnaire respondents during May to August in 2016. The data was analyzed using Pearson Correlation Coefficients and Multiple Regression Analysis. The research findings were as follows the most of respondents are female with 18-27 years of age, single, graduated with bachelor’s degree, worked in private companies, and earned average monthly incomes between 20,001 – 30,000 baht. The results of hypothesis testing revealed that only features of jewelry (β=0.615), novelty fashion conscious consumer (β=0.180), and quality conscious consumer (β=0.144) positively impacting purchase decision of silver and precious stone jewelries’ of consumers in Bangkok, explaining 62.2 percent of the influence at .01 level of significance.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: เครื่องประดับเงิน
เครื่องเพชรพลอย
การออกแบบเครื่องประดับ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการตลาด
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2319
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
akarin_hans.pdf3.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback