DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2317

Title: กลยุทธ์สื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการที่มีต่อธุรกิจจัดหาคู่และต่อยอดธุรกิจให้กับบริษัท The Love Agency
Other Titles: Integrated Marketing Communications Strategy for Match-Making Business leading to Business Expansion for The Love Agency
Authors: บุหงา ทองดีวงษ์
Keywords: กลยุทธ์สื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ
ธุรกิจจัดหาคู่
บริษัท The Love Agency
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการของธุรกิจจัดหาคู่ 2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้ใช้บริการที่จะมาใช้บริการจัดหาคู่ และ 3) เพื่อศึกษากลยุทธ์การพัฒนาธุรกิจจัดหาคู่ เพื่อนำมาประยุกต์ใช้กับบริษัท The Love Agency การศึกษาใช้วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยทำการเก็บรวบรวมข้อมูลจากการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก ผู้ให้ข้อมูลหลักคือ 1 คนผู้ของโครงการโสดสุกสโมสร ชายและหญิงที่จะเข้าร่วมโครงการจัดหาคู่จำนวน 10 คน อีกทั้งมีการศึกษาและเก็บข้อมูลของธุรกิจบริการจัดหาคู่จากเว็บไซด์ ผลการศึกษาพบว่าโครงการโสดสุกสโมสรใช้กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดเชิงบูรณาการ มีการเลือกใช้เครื่องมือทางการสื่อสารทางการตลาดหลากหลายเพื่อเข้าถึงกลุ่มเป้าหมาย การบอกปากต่อปาก (Word of Mouth) เป็นช่องทางที่มีประสิทธิภาพสูงสุด รองลงมาคือ สื่อสิ่งพิมพ์ สื่อออนไลน์ ได้แก่ เฟสบุ๊ค (Facebook ) เว็บไซต์ (Websites) ผลการศึกษาด้านมุมมองผู้ใช้บริการพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่รู้จักธุรกิจบริการจัดหาคู่ผ่านสื่อออนไลน์ หากมีโอกาสก็จะใช้บริการจัดหาคู่ ผู้ใช้บริการมีความคิดเห็นว่า ธุรกิจจัดหาคู่ ควรมีบริการเสริมอื่น ๆ เพื่อเป็นการเปิดโอกาสในการจัดหาคู่ให้กับผู้ใช้บริการ โดยปัจจัยทางด้านราคาและการบริการมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการอีกด้วย
This study had three objectives. 1) to examine integrated marketing communications strategy for a match-making business 2) to investigate consumers’ perspectives in using service of match-making business 3) to study the strategies of business development to apply with “The Love Agency.” The method was qualitative, using in-depth interviews one key informant of “Sodesooksociety” and 10 respondent who wanted to participate in match-making project. Other data were from websites. The results showed that “Sodesooksociety” used various ways to reach the to target audience. Word of Mouth was the most efficiency. Other channels were print media and online media such as Facebook and websites. As for service users’ perspectives, the researcher found that most service users knew match-making business through online media. If there was a chance, they would use match-making service. Besides, the users mentioned that match-making business should offer additional services to open up opportunities for users of the service. Price factors and service affected the decision in this project.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: บริษัท The Love Agency
ผู้ใช้อินเตอร์เน็ต -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผู้ใช้อินเตอร์เน็ต
ความรัก -- นวัตกรรมทางเทคโนโลยี
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2317
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bu-nga_thon.pdf5.54 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback