DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2259

Title: ภาพลักษณ์บริการและค่านิยมทางสังคมส่งผลต่อการตัดสินใจในการเลือกใช้บริการสถานบริการออกกำลังกายของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The effect of service image and social value on service choosing decision of the people Exercise Place in bangkok
Authors: กัณฐมณี พลูปราชญ์
Keywords: ภาพลักษณ์บริการ
ค่านิยมทางสัมคม
การตัดสินใจ
สถานบริการออกกำลังกาย
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง ภาพลักษณ์บริการและค่านิยมทางสังคมส่งผลต่อการตัดสินใจในการเลือกใช้บริการสถานบริการออกกำลังกายของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็นของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานครที่มีต่อภาพลักษณ์การบริการของสถานบริการออกกำลังกายและค่านิยมทางสังคมในการตัดสินใจเข้ารับบริการสถานบริการออกกำลังกาย และวิเคราะห์อิทธิพลของภาพลักษณ์การให้บริการสถานบริการออกกำลังกายและค่านิยมทางสังคมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการสถานบริการออกกำลังกาย ผู้วิจัยได้ทำการศึกษากับผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างทีใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ ผู้บริโภคที่รู้จักหรือเข้าใช้บริการสถานบริการออกกำลังกายที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ เขตหนองแขมและเขตงามวงศ์วาน ผู้วิจัยมีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง คือ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่า 1. ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 20 – 30ปี ประกอบอาชีพลูกจ้าง/พนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาทและมีการศึกษาระดับปริญญาตรี 2. ผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่า ภาพลักษณ์การบริการส่งผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการสถานบริการออกกำลังกายและค่านิยมทางสังคมส่งผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการสถานบริการออกกำลังกาย นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่าภาพลักษณ์การบริการและค่านิยมทางสังคมส่งผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการสถานบริการออกกำลังกายแตกต่างกัน คำสำคัญ: ภาพลักษณ์บริการ, ค่านิยมทางสังคม, การตัดสินใจ, สถานบริการออกกำลังกาย
A study on the topic of “The effect of service image and social value on service choosing decision of the people exercise place in Bangkok”, the objectives of this study are to opinion surveying of the people that living in Bangkok on service image and social value which service choosing decision of any exercise place. And to analysis the influence of service image and social value of any exercise place on the service choosing decision. This case study has been done for the consumers in Bangkok. The people’s example groups that living in Bangkok of this study are the familiar or used consumer which related to any exercise place, for example Nongkham and Ngamwongwan district. The researcher has done some specification work sampling as statistic for the data analysis using descriptive statistics i.e. Percentage, Mean, Standard deviation and Reference of statistic, that is Multiple regression. The results of this study are shown that 1. Mostly, the respondent of questionnaires are masculine as about 20 – 30 years old. They are as the companies’ employees which concerning their salary about 10,001 – 20,000 baht per month and all of them are as the bachelor degree revel. 2. The assumption testing results are shown that the effect of service image and social value are depend on the service choosing decision of the people exercise place. Besides of this, the study results are shown that as same as that the effect but difference on the service choosing decision. Keywords: The effect of service image, Social value, Decision, People exercise place
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2259
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kantamanee_plup.pdf3.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback