DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2246

Title: การรับรู้ ความพึงพอใจ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความภักดีต่อตราฟูจิฟิล์มของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perception, Satisfaction and Marketing Mix Factors Brand Loyalty towards Fuji Film of Customers in Bangkok
Authors: อลงกรณ์ กริชนิกร
Keywords: การรับรู้
ความพึงพอใจ
ส่วนประสมการตลาด
ความภักดีต่อตรา
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ ความพึงพอใจและปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อความภักดีต่อตราฟูจิฟิล์มของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม และเลือกตัวอย่างแบบสะดวกโดยเลือกจากผู้บริโภคที่เป็นลูกค้ากล้องฟูจิฟิล์มจำนวน 400 คน ในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุที่นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างรับรู้ตราฟูจิฟิล์มในระดับปานกลางโดยค่าเฉลี่ยสูงสุดคือเรื่องความน่าเชื่อถือของบทความเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์หรือบริการที่ลงในนิตยสารคอมพิวเตอร์ มีความพึงพอใจต่อตราฟูจิฟิล์มระดับมากโดยค่าเฉลี่ยสูงสุดคือเรื่องพนักงานใช้ถ้อยคำสุภาพเหมาะสม ให้คะแนนความสำคัญของส่วนประสมการตลาดของฟูจิฟิล์มโดยรวมอยู่ในระดับมากโดยค่าเฉลี่ยสูงสุดคือด้านผลิตภัณฑ์ รองลงไปคือ ช่องทางการจำหน่าย ราคา และการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ ด้านความภักดีต่อตราฟูจิฟิล์มของกลุ่มตัวอย่างอยู่ในระดับปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การรับรู้ ความพึงพอใจ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีผลทางบวกต่อความภักดีต่อตราฟูจิฟิล์มของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร โดยตัวแปรอิสระทั้งหมดร่วมกันอธิบายความแปรปรวนของความภักดีต่อตราฟูจิฟิล์มได้ร้อยละ 44.3
The objective of this research was to study customer perception and satisfaction on Fuji Film and marketing mix that affected the customer loyalty towards Fuji Film brand in Bangkok. This study applied the quantitative survey approach. The structured questionnaire was used to collect data. Non-probability convenience sampling was applied to select sample group of 400 Fuji Film customers. Descriptive statistics such as frequency, percentage, mean and standard deviation were used. Multiple regression analysis with statistical significance of .05 was utilized to test the hypotheses. Findings indicated that the sample group had perception of Fuji Film at moderate level. The mean score of reliability of product articles published in computer magazine was the highest. The satisfaction on Fuji Film brand was at high level. The mean score of staffs’ courtesy was the highest. The overall marketing mix was at high level; product factor was the most important followed by place, price and promotion. Customer loyalty toward Fuji Film was at moderate level. Results of hypothesis testing shows that perception, satisfaction and marketing mix factors have positive effect on consumer loyalty towards Fuji Film. The independent variables mutually explain the variance of brand loyalty at 44.3%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: ฟูจิฟิล์ม (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
กล้องถ่ายรูป
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความภักดีของลูกค้า
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2246
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
alongkorn_krit.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback