DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2235

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคในการใช้บริการร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors influencing consumers satisfaction through the restaurant’s automated food ordering system service in Bangkok
Authors: ขวัญพงศ์ พันธ์เจริญวรกุล
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด (4P)
การยอมรับเทคโนโลยี
แรงจูงใจ
ความพึงพอใจ
ร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยากรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคในการใช้บริการร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหา และความน่าเชื่อถือ ด้วยวิธีการแจกแบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่างจำนวน 40 คน ได้ระดับความน่าเชื่อถือ 0.772 และแจกให้ประชาชนทั่วไปที่มาใช้บริการร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติในกรุงเทพมหานครฯ จำนวน 400 คน และวิธีทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอ้างอิง ได้แก่ ด้านคุณสมบัติ ได้แก่ เพศ อายุ รายได้ เฉลี่ยความถี่ที่รับประทานอาหารนอกบ้าน ระดับการศึกษา และด้านความคิดเห็น ได้แก่ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P) ปัจจัยแรงจูงใจ ปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยี และความพึงพอใจ สถิติที่ใช้จึงได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าระดับแสดงความคิดเห็น ค่าเฉลี่ย ค่าความถี่ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยพหุคูณ พบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P) มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคในการใช้บริการร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติในกรุงเทพมหานครฯ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยการใช้เทคโนโลยีมีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคในการใช้บริการร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และปัจจัยการใช้แรงจูงใจมีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคในการใช้บริการร้านอาหารที่ใช้โปรแกรมสั่งอาหารอัตโนมัติในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this independent study is to study the factors affecting consumer’s appreciations in using automatic ordering program in Bangkok. This independent study used 40 sampling questionnaires for clarify and correcting the content for reliability to this study. The reliability result of this selected group questionnaire is 0.772. The second method was concentrating on a random group of people who are using the automatic ordering program in the restaurants in Bangkok in total 400 people. Separating and analyzing by using 2 methods 1) Descriptive statistics and 2) Inferential statistics i.e. qualifications; gender, age, income, restaurant dining out frequency, level of education along with aspect and opinions i.e. marketing mix factor (4P), motivation factor, technology recognition factor and appreciations. In this study used percentage, inferential statistics, average, frequency, standard deviation, and multiple regressions for measurement. The research result significantly found that marketing mix is effect and impact on consumer’s appreciations in using automatic ordering program in Bangkok at the level 0.05. For technology recognition factor also significantly tells that effect in level 0.05. For that last factor, motivation factor, also significantly found the impact in level 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2235
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kwanpong.panc.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback