DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2207

Title: แผนธุรกิจร้านอาหารขอ....ไข่
Other Titles: Business plan: Kor....Khai restaurant
Authors: จุฑารัตน์ ปรุงสุข
Keywords: แผนธุรกิจ
ร้านอาหาร
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจร้านขอ....ไข่ ขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์ คือ เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้ประสบความสำเร็จ และเทคนิคและการจัดทำแผนคือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน การวิจัยเชิงคุณภาพโดยผ่านการสัมภาษณ์เชิงลึกจาก พนักงานและแม่บ้านที่เป็นกลุ่มเป้าหมาย ซึ่งใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหา และการทำวิจัยเชิงปริมาณโดยการสำรวจผู้บริโภคจำนวน 120 คน โดยใช้แบบสอบถาม และการเลือกตัวอย่างแบบสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์จากปัจจัยแวดล้อมภายใน จุดแข็ง คือ ไข่ไก่และพืชผักสวนครัวเป็นแบบ ออร์แกนิค มีการบริการที่ส่งอาหารและความหลากหลายของเมนูอาหาร ในขณะที่จุดอ่อน คือ ร้านขอ....ไข่ ยังไม่ได้เป็นที่รู้จักและพนักงานยังขาดความเชี่ยวชาญในการประกอบธุรกิจ สำหรับผลการวิเคราะห์จากปัจจัยแวดล้อมภายนอก พบว่า โอกาส คือ การดำเนินชีวิตของคนยุคปัจจุบันได้ให้ความสำคัญกับสุขภาพมากขึ้นและต้องดำเนินชีวิตอย่างเร่งรีบ แต่ทางตรงกันข้ามคือ อุปสรรคซึ่งมีสินค้าที่สามารถทดแทนกันได้ จากผลวิจัยตลาด พบว่า ผู้โภคได้ให้ความสำคัญในเรื่องของเวลาในการรับประทานอาหารที่มีอย่างจำกัด ซึ่งจะต้องรับประทานอาหารที่มีประโยชน์ถูกสุขอนามัยและราคาที่สามารถจับต้องได้ขึ้นกับความต้องการของผู้บริโภค เมื่อพิจารณาถึงสภาพการแข่งขัน พบว่า คู่แข่งทางตรงคือ ร้านอาหารคู่ผักหวานและร้านริมคลองชล เพราะว่าได้อยู่บริเวณใกล้กับร้านขอ....ไข่และลักษณะของร้านและประเภทอาหารที่ขายอาหารคล้ายคลึงกัน ผลการวิเคราะห์ทั้งหมด ทางร้านมีแนวทางของกลยุทธ์ในการทำธุรกิจ คือ กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ กลยุทธ์การบริการ และกลยุทธ์การสร้างหรือหาพันธมิตร สำหรับการวิเคราะห์ทางการเงิน พบว่า ธุรกิจของร้านขอ....ไข่ มีความน่าสนใจในการลงทุนซึ่งจากข้อมูลจะเห็นว่า IRR เท่ากับ 58% มูลค่าปัจจุบันสุทธิ NPV อยู่ที่ 775,153.58 และธุรกิจนี้มีระยะเวลาในการคืนทุนอยู่ที่ 1 ปีกับ 8 เดือน
This business plan of Kor....Khai aims to find the way to run the business successfully. The technique to make the plan is business environment analysis, competitive analysis, qualitative research, and quantitative research. The qualitative research was conducted by in-deep interview from employee and housekeepers. For quantitative research, the samples in this study are 120 consumers which collected by convenience sampling and questionnaire. The statistics used to analysis the data are frequency, percentage, mean, and standard deviation. The result of the analysis indicated that the strengths of Kor....Khai are diversity of menu, food delivery, and organic eggs and vegetable while the weaknesses are unfamiliar name for consumer and unskilled employee in business. For external factor, the opportunities are healthy trend and hasty life of people in the present while the threat is the existence of substitute products. The marketing research result indicated that the consumers focus on the limited time in having food which must be clean and healthy; moreover the price of the food which depends on demand of consumer should be reasonable. Considering competitive environment, the direct competitors are Ku-Pak-Wan and Rim-Klong-Chon because those restaurants are nearby to Kor….Khai and offers similar features and menu as Kor….Khai. Based on all results, the business strategies of the restaurant are public relation strategy, administration strategy, and strategic alliance. The result of financial analysis indicated that the investment of Kor....Khai. Kor…Khai is favorable which IRR is 58%, NPV is at 775,153.58, and payback period is 1 year and 8 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2207
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jutharat_prun.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback