DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2193

Title: ปัจจัยด้านส่วนผสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามยิงธนูของผู้บริโภคที่อาศัยในอำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี
Other Titles: Marketing Mix Factors Affecting the Decision of Consumers in Choosing the Service of Archery Field in Amphoe Muang, Chonburi Province
Authors: ปิยะนันท์ ทวีชัยนพรัตน์
Keywords: ปัจจัยด้านส่วนผสมทางการตลาด
การตัดสินใจ
สนามยิงธนู
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามยิงธนู ที่อาศัยใน อำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ คือประชากรที่อาศัยใน อำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.966 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติ เชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ ใช้การวิเคราะห์ข้อมูลทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามยิงธนู ที่อาศัยใน อำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี ด้านผลิตภัณฑ์/ด้านตัวสินค้า (Product) ด้านราคาค่าบริการ (Price) ด้านการส่งเสริมการตลาด (Promotion) ด้านบุคลากร (People) ด้านกระบวนการการให้บริการ (Process) และด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ (Physical Evidence) มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามยิงธนูอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The study aims at Marketing Mix Factors Affecting the Decision of Consumers in Choosing the Service of Archery Field in Amphoe Muang, Chonburi Province, selected by using a Convenience Sampling method of 400 people. A questionnaire was used, with a reliability of 0.966 and the content accuracy was examined by a panel of experts. The statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean, Standard Deviation and multiple regression analyzed. The result found that the difference of Personal Factors and Marketing Mix Factors Affecting the Decision of Consumers in Choosing the Service of Archery Field in Amphoe Muang, Chonburi Province at the level of significance.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2193
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piyanun_tawe.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback