DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2168

Title: แผนธุรกิจบริษัทที่ปรึกษาระบบป้องกันสิ่งแวดล้อมเป็นพิษสำหรับโรงงานอุตสาหกรรม
Other Titles: Business Plan for Environmental Consulting Company for Industrials
Authors: พิมลพรรณ เหล่าประชาสกุล
Keywords: ที่ปรึกษาด้านสิ่งแวดล้อม
การจัดการของเสีย
คุณภาพการบริการ
Consultant of Environment
Waste Management
Service Quality
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันโรงงานอุตสาหกรรมที่มีระบบป้องกันสิ่งแวดล้อมเป็นพิษส่วนใหญ่ยังขาดบุคลากร ที่มีความรู้ความสามารถควบคุมระบบฯ ให้ทำงานได้อย่างมีประสิทธิภาพ ทำให้ธุรกิจที่ปรึกษาระบบป้องกันสิ่งแวดล้อมเป็นพิษมีแนวโน้มขยายตัวและมีการแข่งขันสูงมากขึ้น จึงมีความจำเป็นอย่างยิ่งที่จะต้องศึกษาถึงปัจจัยต่าง ๆ ทั้งภายในและภายนอกที่มีผลต่อธุรกิจฯ หาจุดเด่นเพื่อสร้างความแตกต่าง วางแผนกลยุทธ์ให้มีความชัดเจน เพื่อให้บริษัทที่ปรึกษาระบบป้องกันสิ่งแวดล้อมเป็นพิษสำหรับโรงงานอุตสาหกรรมเกิดความได้เปรียบในการแข่งขันและสามารถเติบโตได้อย่างยั่งยืนในระยะยาว จากการศึกษาพบว่าบริษัทฯ ควรใช้กลยุทธ์ระดับองค์กรในการดำเนินธุรกิจเป็นกลยุทธ์ การเติบโต (Growth Strategy) โดยในระยะสั้นจะเติบโตขยายตัวในแนวนอน (Horizontal Intensive Growth) โดยการใช้การพัฒนาผลิตภัณฑ์ การพัฒนาตลาด และการสร้างพันธมิตรทางธุรกิจ (Strategic Alliance) และในระยะยาวจะเติบโตขยายตัวในแนวตั้ง (Vertical Integrative Growth) โดยการใช้การต่อรองราคากับ Supplier และการขยายตัวไปข้างหลัง (Backward Integration) สำหรับกลยุทธ์ระดับธุรกิจจะใช้กลยุทธ์การสร้างความแตกต่างแบบมุ่งเน้น (Differentiation Focus Strategy) โดยมุ่งเน้นกลุ่มโรงงานลูกค้าที่เข้าข่ายที่ต้องมีผู้ควบคุมระบบป้องกันสิ่งแวดล้อม เป็นพิษ พร้อมกับการสร้างความแตกต่างด้วยบุคลากรที่มีคุณภาพสูงและบริการแบบครบวงจรผ่านบริการเสริมต่าง ๆ
Due to the increased in competition for environmental consultant business, it is important to improve and maintain the quality of the business. The aim of this study is to evaluate factors including external and internal that influent the quality of environmental consultant business. The study revealed two strategies that may improve the quality of the business; Corporate and Business strategy. Corporate strategy is Growth Strategy, which includes horizontal intensive growth within a short-term period and vertical integrative growth within a long–term period. The horizontal intensive growth can be achieved by product development, market development and strategic alliance. The vertical intensive growth can be achieved by negotiating with suppliers and backward integration. The other strategy is Business Strategy, which is Differentiation Focus Strategy. This strategy focuses on factories that need environmental consultants. The strategy is to provide the customers with qualified staff and favorable services.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ศันสนีย์ เทพปัญญา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2168
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pimonpun_laop.pdf14.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback