DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2142
|
Title: | ปัจจัยที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์ของธุรกิจสายการบิน กรณีศึกษา สายการบินบางกอกแอร์เวย์ |
Other Titles: | The Study of Factor Affecting Airline’s Image: A case study of Bangkok Airways |
Authors: | ณัฐิยาภรณ์ ภู่ทอง |
Keywords: | ส่วนประสมการตลาดเพื่อบริการ สื่อโฆษณา ภาพลักษณ์ |
Issue Date: | 2559 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | ผลการศึกษา พบว่า ส่วนประสมทางการตลาดเพื่อบริการด้านผลิตภัณฑ์/สินค้า ส่งผลต่อภาพลักษณ์ตราสินค้า และภาพลักษณ์การบริการ ด้านราคาส่งผลต่อภาพลักษณ์ตราสินค้า และภาพลักษณ์การบริการ ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายส่งผลต่อภาพลักษณ์ตราสินค้า ด้านส่งเสริมการตลาดส่งผลต่อภาพลักษณ์ตราสินค้า ด้านพนักงานส่งผลต่อภาพลักษณ์การบริการ ด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพส่งผลต่อภาพลักษณ์บริษัท โดยด้านกระบวนการบริการไม่ส่งผลต่อภาพลักษณ์สายการบินบางกอกแอร์เวย์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่ สื่อโฆษณาทางวิทยุ ส่งผลต่อภาพลักษณ์ตราสินค้า ป้ายโฆษณาส่งผลต่อภาพลักษณ์บริษัท และภาพลักษณ์การบริการ สื่ออินเทอร์เน็ตส่งผลต่อภาพลักษณ์บริษัท ภาพลักษณ์ตราสินค้า และภาพลักษณ์การบริการ โดยสื่อสิ่งพิมพ์ไม่ส่งผลต่อภาพลักษณ์สายการบินบางกอกแอร์เวย์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The research aimed to study factors affecting image of Bangkok Airways and advertising media perception. The questionnaire was used to collect data from 200 Thai customers who experienced using Premium service Airlines. The Purposive Sampling was adopted. The statistical tools for data analysis were mean, percentage, standard deviation and multiple regression analysis.
In terms of service marketing mix, the research findings showed that the Product element affected brand and service image; the Price element affected brand and service image; the Place element affected brand image; the Promotion element affected brand image; the People element affected service image; the Physical Evidence element affected the corporate image; however, the process element did not affect the image of Bangkok Airways with statistical significance level of 0.05. It was also found that the radio advertising affected brand image; the outdoor advertising affected the corporate and service image; the online advertising affected the corporate, brand and service image; while the printing media advertising did not affect the image of Bangkok Airways with statistical significance level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Advisor(s): | สุเมธี วงศ์ศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2142 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|