DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2112

Title: การนำเสนอตัวตนต่อสังคม การมีปฏิสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคม ประสบการณ์ที่ดี และการสื่อสารระหว่างผู้บริโภคกับผู้บริโภคที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการในสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social Presence, Parasocial Interaction, Flow Experience, and Consumer-to-consumer Communication Affecting Purchase Decision through Social Commerce of Customers in Bangkok
Authors: สุทธิชัย เกศยานนท์
Keywords: การนำเสนอตัวตนต่อสังคม
การมีปฏิสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคม
ประสบการณ์ที่ดี
การสื่อสารระหว่างผู้บริโภคกับผู้บริโภค
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการนำเสนอตัวตนต่อสังคม การมีปฏิสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคม ประสบการณ์ที่ดี และการสื่อสารระหว่างผู้บริโภคกับผู้บริโภคที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการในสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่รู้จักและเคยซื้อสินค้าผ่านทางสื่อสังคมออนไลน์ จำนวน 330 ราย และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 20-30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การนำเสนอตัวตนต่อสังคม การมีปฏิสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคม ประสบการณ์ที่ดี และการสื่อสารระหว่างผู้บริโภคกับผู้บริโภค ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการในสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการในสื่อสังคมออนไลน์ คิดเป็นร้อยละ 55.6
The purpose of this study was to identify the social presence, parasocial interaction, flow experience, and consumer-to-consumer communication affecting purchase decision through social commerce of customers in Bangkok. Closed-ended survey questionnaires were reviewed the validity of content and tested for reliability. Data was collected from 330 customers in Bangkok who used to purchase products or service via social commerce. Additionally, data were statistically analyzed using multiple regressions. The results indicated that the majority of participants were female with 20-30 years of age. They completed bachelor’s degrees, worked in private companies, and earned average monthly incomes between 15,001 – 25,000 baht. The hypothesis testing revealed that the social presence, parasocial interaction, flow experience, and consumer-to-consumer communication affecting purchase decision through social commerce of customers in Bangkok at the significant level of .01. These factors explained 55.6% of the influence toward purchase decision through social commerce of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ -- (บธ.ม.) บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2112
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suttichai_kess.pdf6.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback