DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1871

Title: การตื่นตัว สินค้าและทักษะของพนักงานที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำ ของลูกค้ายูนิโคล่ (Uniqlo) ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Arousal, merchandise and employee skills that affect repurchase intention of the Uniqlo customers in Bangkok
Authors: ธัญวรรณ วทนะรัตน์
Keywords: การตื่นตัวในการซื้อสินค้า
สินค้าของร้านค้า
ทักษะของพนักงาน
ยูนิโคล่ (Uniqlo)
ความตั้งใจซื้อซ้ำ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การส่งผลของการตื่นตัวในการซื้อสินค้า สินค้าของร้านค้าและทักษะของพนักงานมีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้ายูนิโคล่ (Uniqlo) ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นลูกค้ายูนิโคล่ (Uniqlo) โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็น เพศชายและเพศหญิง กลุ่มจำแนกตาม ผู้ที่เคยเป็นลูกค้ายูนิโคล่ (Uniqlo) ในเขตกรุงเทพมหานครโดยจัดสัดส่วนของจำนวนตัวอย่างแต่ละกลุ่มดังต่อไปนี้ กลุ่มที่เก็บรวบรวมข้อมูลจากแบบสอบถาม จำนวน 89 คน กลุ่มที่เก็บรวบรวมข้อมูลจากแบบสอบถามออนไลน์ (Online) จำนวน 311 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ .941 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ข้อมูลโดยความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การตื่นตัวในการซื้อสินค้า สินค้าของร้านค้าและทักษะของพนักงาน ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้ายูนิโคล่ ในระดับร้อยละ 72.4 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ .05 ทั้งนี้เมื่อเรียงลำดับการส่งผลโดยเรียงลำดับจากมากไปหาน้อย คือ สินค้าของร้านค้า (Merchandise) (Beta = .627) รองลงมาได้แก่ การตื่นตัวในการซื้อสินค้า (Beta = .201) และน้อยที่สุด ได้แก่ ทักษะของพนักงาน (Beta = 0.93)
This study aims to explore the arousal shopping, merchandise and employee skills that affect repurchase intention of the Uniqlo customers. The sample of a study is Uniqlo customers in Bangkok area. Four-hundred respondents were being selected by using purposive sampling. Respondents characterized by different gender. The sample size was collected by using questionnaire for eighty-nine respondents and online questionnaire for three-hundred and eleven respondents. The tools used consists of the query with the research reliability of .941 and the research was verified accurately by the experts. The percentage, mean and standard deviation were being tabulated and analyzed by using Multiple Regression to analyze the hypothesis. The results were concluded as follows the arousal shopping, merchandise and employee skills that affect repurchase intention of the Uniqlo customers at the percentage of 72.4 with significant of statistics at .05. These results were affected merchandise (Beta = .627), arousal shopping (Beta = .201) and employee skills (Beta = 0.93) respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1871
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanyawan_wata.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback