DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1826

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความจงรักภักดีของผู้ใช้บริการร้านอาหารริมทางในจังหวัดนครปฐม
Other Titles: Factors positively influencing customer loyalty of street food customers in Nakhon Pathom
Authors: พีระพงษ์ คูหาคติภพ
Keywords: ความคิดเห็นด้านความปลอดภัยของอาหารของร้านอาหารริมทาง
การรับรู้ต่อร้านอาหารริมทาง
การประเมินทัศนคติด้านความปลอดภัยของร้านอาหารริมทาง
การจัดการวัตถุดิบในการปรุงอาหารที่เหลือ
ความจงรักภักดีของลูกค้า
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยจัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยความคิดเห็นด้าน ความปลอดภัยของอาหารของร้านอาหารริมทาง ปัจจัยการรับรู้ต่อร้านอาหารริมทาง ปัจจัยความเชื่อ ที่เกี่ยวกับกฎระเบียบของร้านอาหาร ปัจจัยการประเมินความรู้ด้านความปลอดภัยของร้านอาหารริม ทาง ปัจจัยการประเมินทัศนคติด้านความปลอดภัยของร้านอาหารริมทาง ปัจจัยประเด็นที่ต้อง พิจารณาในการซื้ออาหารที่ปรุงแล้ว ปัจจัยวิธีปฏิบัติในการจัดการอาหาร ปัจจัยการจัดการวัตถุดิบใน การปรุงอาหารที่เหลือ ปัจจัยวิธีการทำความสะอาดอุปกรณ์ครัว ที่มีผลเชิงบวกต่อปัจจัยต่อความ จงรักภักดีของลูกค้า จากแบบสอบถามจำนวน 230 ชุด จากร้านอาหารริมทางในจังหวัดนครปฐม ตั้งแต่วันที่ 30 มิถุนายน 2558 ถึง วันที่ 15 กรกฎาคม 2558 และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่า สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (Pearson’s Correlation Coefficient) และวิเคราะห์ความ ถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) พบว่า มีเพียงปัจจัยความคิดเห็นด้านความ ปลอดภัยของอาหารของร้านอาหารริมทาง (Dining out Food Safety Opinions) (β = 0.558) ปัจจัยการรับรู้ต่อร้านอาหารริมทาง (Perceptions on Street Food) (β = 0.353) ปัจจัยการ ประเมินทัศนคติด้านความปลอดภัยของร้านอาหารริมทาง (Assessment of the Food Safety Attitudes of Street Food Consumers) (β = 0.275) ปัจจัยการจัดการวัตถุดิบในการปรุงอาหาร ที่เหลือ (Left-over Food Management used) (β = 0.173) และปัจจัยวิธีการทาความสะอาด อุปกรณ์ครัว (Methods used in Cleaning Utensils) (β = 0.162) มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความ จงรักภักดีของลูกค้าผู้ใช้บริการร้านอาหารริมทางในจังหวัดนครปฐม ซึ่งสามารถอธิบายอิทธิพลต่อ ความจงรักภักดีของลูกค้าผู้ใช้บริการร้านอาหารริมทางในจังหวัดนครปฐมได้ร้อยละ 70.8 อย่างมี นัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The objective of this research is to study the factors positively influencing customer loyalty of street food consumers in Nakhon Pathom. The independent factors considered were dining out food safety opinions, perceptions on street food, beliefs regarding restaurant regulations, assessment of the food safety knowledge of street food consumers, assessment of the food safety attitudes of street food consumers, parameters considered in food to be cooked, food handling practices, left-over food management used, and methods used in cleaning utensils. The authors received 230 respondents from the customers of street food in Nakhon Pathom from 30 June 2015 to 15 July 2015. The data were analyzed using Pearson’s Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis. The researcher found that the following independent factors were tested in order to be positively influencing customer loyalty of street food customers in Nakhon Pathom at .05 level of significance: dining out food safety opinions (β = 0.558), perceptions on street food (β = 0.353), assessment of the food safety attitudes of street food consumers (β = 0.275), left-over food management used (β = 0.173), and methods used in cleaning utensils (β = 0.162), explaining 70.8% of the influence toward customer loyalty.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1826
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peerapong_kuha.pdf6.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback