DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1685

Title: กลยุทธ์การสื่อสารบน Facebook Fanpage Goal Thailand ที่มีผลต่อการเข้าชมเว็บไซต์ Goal.com/th/
Other Titles: Communication strategy on Facebook Fanpage Goal Thailand and Its effects on traffic of website; Goal.com/th/
Authors: ธนพัฒน์ ชิตโสภณดิลก
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสาร
Facebook Fanpage
ข่าวกีฬาฟุตบอล
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: กลยุทธ์การสื่อสารบน Facebook Fanpage Goal Thailand ที่มีผลต่อการเข้าชมเว็บไซต์ Goal.com/th/ เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเนื้อหา และกลยุทธ์การสื่อสาร บน Facebook Fanpage Goal Thailand โดยเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการวิเคราะห์เนื้อหาสาร บนหน้า Facebook Fanpage Goal Thailand ร่วมกับการสัมภาษณ์เชิงลึกบรรณาธิการบริหาร, คอลัมน์นิส และกราฟฟิกดีไซต์ Goal Thailand ผลการศึกษาพบว่า Goal Thailand ใช้สื่อ Facebook Fanpage มาก่อนที่จะมีเว็บไซต์ข่าวออนไลน์ โดยเกิดความเป็นชุมชน (Community) มีการโต้ตอบแสดงความคิดระหว่างผู้ติดตาม Facebook Fanpage ด้วยกันเองตลอดเวลา จากการใช้ Facebook Fanpage Goal Thailand ส่งผลให้มีผู้เข้าชมเว็บไซต์ในจำนวนที่น่าพึงพอใจ เนื่องจากความหลาก หลายของรูปแบบเนื้อหาสารที่นำเสนอ ประกอบกับการใช้กลยุทธ์ในการสื่อสารบน Facebook Fanpage Goal Thailand ได้ให้ความสำคัญกับกลยุทธ์ความคิดสร้างสรรค์ ในการนำเสนอเนื้อหาสารทั้งในรูปแบบเนื้อหาข่าว และรูปภาพ Goal Thailand มีการนำเสนอในมุมที่แตกต่างจากสื่อกีฬาอื่น ๆ ด้วยความต่างนี้ทำให้ เนื้อหาข่าว และภาพกราฟฟิก Goal Thailand เป็นที่สนใจทั้งในกลุ่มคนที่ติดตามกีฬาฟุตบอล และผู้ที่ไม่ได้ติดตาม ซึ่งวัดได้จากจำนวนผู้ที่มากดถูกใจ แสดงความคิดเห็น และมีการแบ่งปันกันต่อ จากความได้เปรียบของ Goal Thailand ที่เป็นสำนักข่าวในรูปแบบเว็บไซต์ข่าวออนไลน์ และเลือกใช้ Facebook Fanpage เป็นช่องทางการสื่อสาร ทำให้สามารถเลือกใช้คำ และภาษาเพื่อมานำเสนอได้หลากหลายกว่าสื่ออื่น ๆ
Communication Strategy on Facebook Fanpage Goal Thailand affecting traffic website; Goal.com/th/ is a qualitative research, the purpose is to study the content and communication strategy on the Facebook Fanpage Goal Thailand. The data were collected by analyzing contents on Facebook Fanpage Goal Thailand and in-depth interviewing the managing editor, columnist and graphic design of Goal Thailand. The study found that Goal Thailand had used Facebook Fanpage before using online news sites. These followers make Facebook Fanpage Goal Thailand as a community and there are interactive comments between the followers of Facebook Fanpage with each other all the time. Using Facebook Fanpage Goal Thailand has satisfied resulted in a number of site visitors because of the variety of forms of content on offer and the communication strategy on Facebook Fanpage Goal Thailand focuses on creative strategies, presenting in the form of news contents and images. Goal Thailand also presents in the different ways from other sport media. This disparity makes Goal Thailand’s news contents and graphics are interested in the people who follow football and those who do not follow, which is measured by the number of people who click “Like”, comment and share. The advantage of Goal Thailand, as the press agency in the form of the online news website and using Facebook Fanpage as a communication channel capacitates to choose a wide range of words and languages in presenting than any other media.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1685
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanapat.chit.pdf7.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback