DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1659

Title: โครงการจัดตั้งศูนย์บ่มเพาะการเรียนรู้ด้านดนตรี
Other Titles: Project: Incubation and Artist Management Center
Authors: คฑาวุธ จันทน์แดง
Keywords: ดนตรี
สร้างสรรค์
บ่มเพาะ
อุตสหกรรมดนตรี
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาองค์ความรู้ด้านบริหารโครงการ ศูนย์บ่มเพาะการเรียนรู้ด้านดนตรี Incubation and Artist Management Center เพื่อนำมาพัฒนาการเยาวชนที่สนใจด้านดนตรี และศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดทำโครงการ ศึกษาพฤติกรรมของเยาวชนผู้ที่สนใจด้านดนตรี และนำมาวางแนวทางการจัดตั้งโครงการ เพื่อวางโครงสร้างในการให้ความสำคัญกับลูกค้าแบบครอบครัว อาศัยวิธีการเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ประกอบธุรกิจที่เกี่ยวข้องกับดนตรี และข้อมูลเชิงปริมาณใช้การสำรวจแบบการกำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่าง ในกรณีที่ไม่ทราบขนาดของประชากรที่แท้จริงใช้สูตร Cochran (1953) จากกลุ่มตัวอย่างในเขตกรุงเทพมหานคร และทำการเก็บแบบสอบถามจำนวน 385 ชุด มีวิธีสุ่มแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่าด้านประชากรศาสตร์ ส่วนใหญ่เป็นเพศชายที่ตอบแบบสอบถาม มีอายุระหว่าง 15 -18 ปี ส่วนใหญ่ระดับการศึกษาอยู่ในระดับมัธยมศึกษา มีรายได้ต่อเดือน น้อยกว่า 5,000 บาท ด้านพฤติกรรมของผู้บริโภค ตอบสนใจมากที่สุดและระยะเวลาที่สนใจอยากเรียนดนตรี 7 เดือนขึ้นไป จุดประสงค์ของการเรียนดนตรีคือใช้เวลาว่างให้เป็นประโยชน์มากที่สุด และสนใจดนตรีประเภท ป็อบ (POP) มากที่สุด เครื่องดนตรีที่ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เลือกคือ กีตาร์ไฟฟ้า และผู้สนันสนุนด้านการเงินส่วนใหญ่คือ พ่อแม่ ค่าใช้จ่ายที่ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เลือกคือ 5,001 – 7,000 บาท และกิจกรรมที่อยากให้จัดขึ้นมากที่สุดคือจัดแสดงคอนเสิร์ตของศิลปินอาชีพ การได้รับข้อมูลประชาสัมพันธ์ส่วนใหญ่ตอบว่าได้รับมาจากสถาบันโดยตรง. ด้านปัจจัยในการจัดตั้ง ศูนย์บ่มเพาะการเรียนรู้ด้านดนตรี ลักษณะของสถาบันคนส่วนใหญ่คนมองว่าสถาบันมีหลักสูตรที่ทันสมัยน่าสนใจมากที่สุด ราคาและค่าใช้จ่ายคนส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับความคุ้มค่าเมื่อเทียบกับการพัฒนาความสามารถที่ได้รับมากที่สุด ที่ตั้งและสถานที่คนส่วนใหญ่มองว่าการเดินทางมาเรียนสะดวกน่าสนใจมากที่สุด ส่วนของการส่งเสริมการตลาดนั้นการเปิดโอกาสให้ทดลองเรียนฟรีก่อนจะตัดสินใจและโรงเรียนมีกิจกรรมน่าสนใจ คนให้ความสำคัญมากที่สุด และในส่วนของบุคลากรและเจ้าหน้าที่ คนส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับการที่ผู้สอนสามารถถ่ายทอดเนื้อหาให้เข้าใจง่ายมากที่สุด
This research aims to study the Project Management Body of Knowledge incubation and Artist Management Center in order to develop young people interested in music. And study the feasibility of the project. The behavior of young people interested in music. And the orientation of the project to put structure to cater to customers with families. Housing data collection methods, qualitative in-depth interviews with those involved with the music business. And quantitative data used to determine the size of the survey sample. If that does not know the size of the actual population formula Cochran (1953). The sample in Bangkok And 385 sets of questionnaires were collected. A sampling method The statistics include percentage, frequency and standard deviation. The findings revealed that demographic. Most of the respondents were male. Aged between 15 -18 years of education at the secondary level. A monthly income of less than. 5000 baht behaviors of consumers. I was most interested and would like to study music at seven months. The purpose of music is to use the time to be most useful. And interested in pop music (POP), most respondents instrument of choice is the guitar. Sovereign and financial support, most parents are spending the majority of respondents. Select the 5001-7000 baht. And activities that will be held most of the artist's concert career. To get that information, mainly derived directly. The factors in the establishment of project, believe that modern institutions offer courses that most interest. Price and cost most people pay more attention to the cost compared to developing the ability to do. Most have been Location and place most people look at the most interesting to study. The promotion is open to a free trial class and school activities must be decided. NME featured the most interesting people. Most people focus on the instructor, staff and officers can broadcast content easy to understand as possible.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1659
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
katawut_chan.pdf6.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback