DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1648

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจเอเจนซี่ที่ปรึกษาด้านการตลาดดิจิตัล สำหรับเซ็กเตอร์เอ (Sector A)
Other Titles: Integrated Digital Marketing Agency for Sector A project
Authors: สุชญา หมวดเมือง
Keywords: เซ็กเตอร์เอ
ดิจิทัล
การตลาด
เอเจนซี่,
ดิจิทัลเพื่อเศรษฐกิจและสังคม
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษางานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการจัดตั้งโครงการจัดตั้งธุรกิจเอเจนซี่ที่ปรึกษาด้านการตลาดดิจิทัลสำหรับเซ็กเตอร์เอ (Sector A) แบบครบวงจร และศึกษาการตัดสินใจในการใช้บริการโครงการ เนื่องจากในช่วง 4-5 ปีที่ผ่านมานี้ เราได้เห็นการเปลี่ยนแปลงของกระแสเทคโนโลยีไปอย่างมาก เน้นการสื่อสารผ่านทางโซเชียลแพลตฟอร์ม (Social Platform) จึงทำให้การสื่อสารหรือโฆษณาแบบดั้งเดิมมีประสิทธิภาพน้อยลง และทำให้รูปแบบทางทำการตลาดทางดิจิทัลมีบทบาทมากขึ้น ในขณะเดียวกัน เนื่องด้วยเศรษฐกิจที่กำลังจะฟื้นตัว ทำให้ภาคธุรกิจต่างๆในประเทศไทยมีโอกาสทางธุรกิจมากขึ้นในการเพิ่มขีดความสามารถของธุรกิจตนไปยังประเทศต่างๆในกลุ่ม AEC โดยเฉพาะผลิตภัณฑ์ในกลุ่มเซ็กเตอร์เอ (Sector A) ที่เข้ามาทำตลาดในเอเชียเป็นจำนวนมาก และหนึ่งในนั้นคือประเทศไทย เพราะเทรนด์ของกลุ่มลูกค้ารุ่นใหม่ในเอเชียมีแนวโน้มเติบโตมากขึ้น บวกกับแนวโน้มตลาดในช่วง 5-10 ปีนี้ ที่ตลาดผลิตภัณฑ์ในกลุ่มเซ็กเตอร์เอจะมุ่งมายังภูมิภาคอาเซียน ทำให้ประเทศไทยมีโอกาสที่จะเป็นศูนย์กลางของตลาดสินค้าเหล่านี้ได้ โดยโครงการนี้ได้วิเคราะห์โดยใช้การวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างส่วนมากมีเพศชาย ร้อยละ 78 อายุ36 – 45 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาโท อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่ำก่วา 70,000 บาท / เดือน กลุ่มตัวอย่างส่วนมากมีสื่อดิจิทัลที่เข้าชมเพื่อหาข้อมูลเฟซบุ๊คของผลิตภัณฑ์ มีโอกาสตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านสื่อดิจิทัลรูปแบบของสินค้าและบริการจาก แพ็คเกจที่ตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมาย สินค้าและบริการมีราคาราคาถูกกว่าเมื่อเทียบกับคู่แข่ง ส่วนใหญ่ค้นหาข้อมูลจากโซเชียล มีเดียของสินค้าและบริการที่มีความรวดเร็วในการเข้าถึงสินค้าและบริการ รวมถึงการใช้ภาษาและภาพที่ดึงดูดให้ผู้บริโภคอยากติดตาม และการส่งเสริมการตลาดการลดราคามีผลต่อการรับบริการ นอกจากนี้ พนักงานให้การบริการสามารถนำเสนอสินค้าและบริการที่เหมาะสมกับลูกค้าแต่ละราย ทั้งนี้ การใช้ชีวิตของกลุ่มคมใน Sector A ยังชอบการได้รับการบริการอย่างเหนือ และต้องการมีส่วนร่วมในกิจกรรมของสังคมชั้นสูง
The purpose of this research is to study the feasibility of setting up an “Integrated Digital Marketing Agency for Sector A” decision-making process in choosing a digital marketing agency. During the last 4-5 years, we have seen tremendous changes in technology which have changed the behavior of people so that they communicate mainly via social platforms. This makes traditional advertising less effective, and the use of marketing in digital channels a more effective method. Meanwhile, businesses across various sectors have a chance to increase the capacity of sales to various countries in the AEC, especially for products and services in sector A. This conspires to make Thai businesses more prominent as stakeholders in the total Asia market. Moreover, products and services in Sector A within the next 5-10 years are likely to market to ASEAN regionally, with Thailand set to be the geographical heartland. The researcher used a quantitative research method for this study. The questionnaires were formulated from insights gathered from literature review before being distributed to respondents. The researcher was able to collect 385 samples. The majority of respondents are single males aged between 36-45 years old. Their education level is typically Master’s Degree. A majority of them are office employees with an income of less than 70,000 Baht per month. These respondents have experience of searching for information via Facebook. The study findings suggest that respondents decide to buy products and services from digital platforms based on how attractive the packaging is (product packaging and its ‘digital packaging’ equivalent). Lower prices among competitors are also a decision factor. Most respondents research products and services using a social media channel, hence the use of language and images that appeal are important. Marketing promotions are also important for driving a decision to buy products and services. Respondents noted that it is important for businesses to offer products and services to fit the needs of each client. In addition, Sector A customers like to receive a superior service and would like to participate in high-class activities in order to get the opportunity to mingle with others of high class in the hope of being accepted.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1648
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sudchaya_muad.pdf9.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback