DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1640

Title: อิทธิพลภาพลักษณ์สโมสรฟุตบอลไทยและความนิยมในภาพลักษณ์นักกีฬาฟุตบอลไทยที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อพฤติกรรมการติดตามรับชมการแข่งขันฟุตบอลไทย
Other Titles: The image of thai football clubs and consumer's preference to thai football player celebrity toword viewing behaviors of Thailand football
Authors: ชัยวัฒน์ ชลานันต์
Keywords: ภาพลักษณ์สโมสรฟุตบอล
นักกีฬาฟุตบอลที่มีชื่อเสียง
พฤติกรรมการรับชมการแข่งขันของฟุตบอลไทย
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์การศึกษาเพื่อสำรวจความสำคัญของอิทธิพลภาพลักษณ์สโมสรฟุตบอลและความนิยมในภาพลักษณ์นักกีฬาฟุตบอลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อพฤติกรรมการติดตามรับชมการแข่งขันฟุตบอลไทย โดยมีกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม ที่มีค่าความน่าเชื่อถือของภาพลักษณ์สโมสรฟุตบอล เท่ากับ 0.9248ความนิยมในภาพลักษณ์นักกีฬาฟุตบอลที่มีชื่อเสียง เท่ากับ 0.9342 และพฤติกรรมการติดตามรับชมการแข่งขันฟุตบอลไทย เท่ากับ 0.8706 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การหาวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า ภาพลักษณ์ของสโมสรฟุตบอลและความนิยมในภาพลักษณ์นักฟุตบอลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อพฤติกรรมการรับชมการแข่งขันของฟุตบอลไทย อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า ภาพลักษณ์ของสโมสรฟุตบอลส่งผลต่อพฤติกรรมการรับชมการแข่งขันของฟุตบอลไทยมากกว่าความนิยมในภาพลักษณ์นักฟุตบอลที่มีชื่อเสียง อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
The objective of this writing is to discover the image of Thai football clubs and consumers’ preference to Thai football players who are famous toward viewing behavior of Thailand football match. There are 400 people participating in answering the structured questionnaire. It is found that the highest vote is the consumers’ preference to Thai football player celebrities, with 0.9342. The second vote is the image of Thai football club at 0.9248 and the last one is the behavior of watching Thai football match, with 0.8706. The statistics which were used to analyse these data were Descriptive Statistics, such as Frequency Distribution, Percentage, and Mean, and Multiple Regression at the level of 0.05. The research instruments were: the image of Thai football clubs and consumers’ preference to Thai football players who are famous had a significance effect on the behavior of watching Thai football matches at the level of 0.05. After consideration, it is found that the image of Thai football clubs toward viewing behavior of Thailand football match is higher than consumers’ preference to Thai football players who are famous, at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1640
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chaiwat.chal.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback