DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1630

Title: แผนธุรกิจการตัดสินใจเลือกผลิตผลิตภัณฑ์พลาสติก บริษัท เอ็น ซี ไวร์คัท สตีล จำกัด
Other Titles: Business Plan for Manufacture Plastic Product with NC Wirecut Steel Co.,LTD
Authors: กาญจน์ณภัทร ลีกิจแสงเจริญกุล
Keywords: แม่พิมพ์ไวร์คัท
แม่พิมพ์พลาสติก
งานไวร์คัท
ความพึงพอใจในการผลิตงานไวร์คัท
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อเป็นแนวทางในการขยายธุรกิจแผนธุรกิจการค้นคว้าอิสระฉบับนี้ได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทการผลิต โดยเป็นการขยายธุรกิจจากธุรกิจเดิมให้ธุรกิจมีขนาดใหญ่และสามารถแข่งขันกับคู่แข่งขันได้มากขึ้น เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกผลิตผลิตภัณฑ์พลาสติก การวิเคราะห์ การแข่งขันและการสำรวจ ที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบริษัท จำนวน 50 บริษัท โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่ามัธยฐาน และค่าฐานนิยม ผลการวิเคราะห์จากปัจจัยในการตัดสินใจเลือกผลิตผลิตภัณฑ์พลาสติก มีจุดแข็ง คือ เครื่องจักรที่ใช้ในการผลิตมีมาตรฐาน กระบวนการผลิตมีมาตรฐานและประสิทธิภาพ และเรื่องคุณภาพคือปัจจัยหลักที่ท่านตัดสินใจสั่งผลิตผลิตภัณฑ์กับบริษัท และจุดอ่อน คือ ทำเลที่ตั้งบริษัทไม่ค่อยมีความสะดวกในการติดต่อ เดินทาง ในเรื่องการให้ส่วนลดพิเศษสำหรับลูกค้าประวัติดียังมีไม่มากพอ และรวมถึงการบริการของพนักงานขนส่งบางครั้งบริการด้วยความไม่สุภาพ สภาพการแข่งขันของธุรกิจนี้ ถือว่าอยู่ในระดับปานกลางที่ไม่ได้มีคู่แข่งขันมากหรือน้อยจนเกินไป เพราะเนื่องจากการทำธุรกิจประเภทนี้จ้องใช้เงินลงทุนสูงในการดำเนินธุรกิจ เพราะมีต้นทุนในการใช้จ่ายในเครื่องมือ เครื่องจักร ที่มีราคาที่สูงมาก จึงทำให้เกิดการแข่งขันในระดับปานกลาง กลยุทธ์ที่สำคัญในการทำธุรกิจ ใช้กลยุทธ์การเจริญเติบโต (Growth Strategies)
The objectives of this study were to study and to be a guideline for expanding manufacturing Business in order to expand for the larger and better competitive in market. I used the factors analysis, that affects production decisions of plastic products. The 50 samples were selected by using the Simple random sampling methodology and the data were collected from survey. The statistics used to analyze data is Descriptive Statistics include percentage, mean, median and mode. The results of the Study from the factors analysis that affects production decisions of plastic products were as follow. The business's strengths are machinery used in the production standards. There are efficiency and standards in manufacturing process and the quality is a key factor for the decision to order a product with the company. The weaknesses are where the company located is not convenient for traveling to. Discount for those good history client are still not much and includes the employee services of a transport service with not good sometimes. Competition position for this type of business is in medium level that does not have too many or too little competitors since it requires a high investment in business due to it cost much money for equipment and machine therefore, the competition in this business area is in medium level as a result of above factors. The key strategy of doing business is Growth strategies.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2556
Advisor(s): ประจวบ เพิ่มสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1630
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gunnapust.leek.pdf3.87 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback