DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1628

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจร้านเบเกอรี่ญี่ปุ่น
Other Titles: Establishment of Japanese bakery business
Authors: สัญษนี รัตนวราหะ
Keywords: เบเกอรี่ญี่ปุ่น
เบเกอรี่ญี่ปุ่นเพื่อสุขภาพ
ความสดใหม่เบเกอรี่ญี่ปุ่น
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง โครงการจัดตั้งธุรกิจร้านเบเกอรี่ญี่ปุ่น ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ศึกษาทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ญี่ปุ่น ศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ญี่ปุ่น ศึกษารูปแบบของกลยุทธ์ในการดำเนินธุระกิจเบเกอรี่ญี่ปุ่นให้มีประสิทธิภาพมากขึ้น ซึ่งจะนำผลที่ได้จากการวิจัยนำใช้มาเป็นข้อมูลและแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้เกิดประโยชน์ การศึกษาในครั้งนี้ มีการนำข้อมูลจากการวิจัยมาใช้ประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยการเก็บข้อมูลชั้นปฐมภูมิเป็นการศึกษาเชิงปริมาณและการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิเป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางประชากรศาสตร์ เพื่อพฤติกรรมการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ญี่ปุ่นของผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านเบเกอรี่ในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาปจจัยที่มีผลตอการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ญี่ปุ่น โดยการศึกษาจะมีการใช้วิธีการเก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มประชากรกรุงเทพมหานครมีการเลือกเฉพาะพื้นที่พาณิชยกรรมและพื้นที่ที่พักอาศัยเท่านั้นเพื่อการเก็บข้อมูล จะตรงกับกลุ่มตัวอย่างมากที่สุดซึ่งมีทั้งสิ้น 36 เขต ซึ่งมีวิธีการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยจะใช้แบบสอบถาม เก็บข้อมูลจากกลุ่มเป้าหมายจำนวนทั้งสิ้น 400 คน พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงร้อยละ 70 โดยอายุเฉลี่ย 26 – 35 ปี และกลุ่มตัวอย่างมีระดับการศึกษาปริญญาตรีร้อยละ 71 มีอาชีพเป็นนักเรียน/นักศึกษาร้อยละ 27.50 โดยมีรายได้เฉลี่ย 10,001 - 20,000 บาท ร้อยละ 37 พฤติกรรมการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ญี่ปุ่นของผู้บริโภค พบว่า สถานที่ที่กลุ่มตัวอย่างมักไปเลือกซื้อเบเกอรี่จากร้านเบเกอรี่ทั่วไปแบบมีหน้าร้านร้อยละ 50.75 เหตุผลที่เลือกใช้บริการร้านเบเกอรี่เพราะเบเกอรี่อร่อยร้อยละ 72.25 โอกาสในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่เพื่อรับประทานเองร้อยละ72 กลุ่มตัวอย่างมีการเลือกใช้บริการร้านเบเกอรี่เวลา 15.01 – 18.00 น.ร้อยละ 34.25 มีค่าใช้จ่ายต่อครั้งในการใช้บริการร้านเบเกอรี่ประมาณราคา 101 – 200 บาทร้อยละ 45.50 และกลุ่มตัวอย่างมีความถี่ในการใช้บริการร้านเบเกอรี่ในหนึ่งเดือน 1 – 2 ครั้ง ร้อยละ 49.50 ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ญี่ปุ่น พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ คือ รสชาติเบเกอรี่ร้อยละ 64 ความสะอาดของเบเกอรี่ร้อยละ 60 และความสดใหม่ของเบเกอรี่ร้อยละ 54.50 เป็นเหตุผลสามอันดับสูงสุด ด้านราคา คือ ราคาเหมาะสมกับคุณภาพร้อยละ 41.75 ราคาเหมาะสมกับปริมาณร้อยละ 29.25 และมีการลดราคาเบเกอรี่ในบางโอกาสร้อยละ 20 เป็นเหตุผลสามอันดับสูงสุด ด้านการจัดจำหน่าย คือ ทำเลที่ตั้งสะดวกต่อการเดินทางร้อยละ35.25 อยู่ใกล้บ้านหรือที่ทำงานร้อยละ 30.75 และมีที่จอดรถเพียงพอร้อยละ 30.50 เป็นเหตุผลสามอันดับสูงสุด ด้านการส่งเสริมการตลาด คือ การมีส่วนลดจากสื่อออนไลน์ร้อยละ 13 การโฆษณาประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อต่างๆร้อยละ 11.75 และการสมัครสมาชิกเพื่อรับสิทธิพิเศษร้อยละ 11.50 เป็นเหตุผลสามอันดับสูงสุด ด้านบุคลากร คือ การมีมนุษย์สัมพันธ์ที่ดีของพนักงานร้อยละ 45.25 พนักงานพูดจาสุภาพร้อยละ 44.50 และการให้คำแนะนำที่ดีของพนักงานร้อยละ 38.50 เป็นเหตุผลสามอันดับสูงสุด ด้านลักษณะทางกายภาพ คือ ความสะอาดสถานที่ร้อยละ49.50 ภาพลักษณ์ของร้านดูดีร้อยละ 34.50 และบรรยากาศในร้านอบอุ่นเป็นกันเองร้อยละ34.25 เป็นเหตุผลสามอันดับสูงสุด ในการศึกษาการทำวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางในการทำธุรกิจเบเกอรี่ญี่ปุ่น ซึ่งเป็นธุรกิจที่มีความนิยมในปัจจุบันและมีแนวโน้มที่มีการเติบโตขึ้นอย่างต่อเนื่อง โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานได้จริงโดยมีการใช้กำหนดแผนธุรกิจ การกำหนดกลยุทธ์ การวิเคราะห์ตลาดทั้งภายนอกและภายใน รวมถึงการวางแผนกิจกรรมทางการตลาดเพื่อสร้างความแตกต่างพร้อมทั้งการคิดค้นนวัตกรรมใหม่โดยเป็นการสร้างความได้เปรียบและสร้างความโดดเด่นใหกับธุรกิจ เพื่อเป็นการรักษาฐานลูกค้าเดิมและการสร้างลูกค้าใหม่อยู่เสมอ ตามที่ได้ศึกษาโครงการจัดตั้งธุรกิจร้านเบเกอรี่ญี่ปุ่น
The study of the project establishment of Japanese bakery business is aimed to study consumer attitudes towards products, Japanese bakery. Factors that influence the selection of Japanese bakery products. Study patterns of conduct of business strategy in the Japanese bakery more efficient. The results of the research will be applied to information and guidance to business benefits. In this study to integrate data from the study were used to guide decisions in the business plan. The data layer is the primary quantitative data and qualitative class secondary education. The purpose was to study demographic factors. The buying behavior bakery products, Japan's consumer service bakery in Bangkok. Studying the factors that influence the decision to buy bakery products in Japan. The study will be used to collect demographic data by randomly selecting a specific area of Bangkok commercial and residential area, only for storage. There will match the sample, which has a total of 36 districts, which have a way to collect quantitative data by using questionnaires. Data from the target total of 400 people showed that the majority were female, 70 percent with an average age of 26-35 years and the consumers degree 71 percent a professional / student percent to 27.50 by. The average income of 10,001-20,000 baht 37 per cent buying behavior products, bakery Japanese consumers found that the samples tend to buy bakery shop, bakery, general store front. 50.75 percent reasons to opt for a bakery because the bakery delicious 72.25 percent chance of buying bakery products to remove 72 percent. The samples are selected for service bakery at 15:01 to 18:00 hrs. Of 34.25 is the cost per visit to a bakery around for 101-200 baht percent to 45.50 and the sample frequency. In a bakery in a month, 1-2 times of 49.50 factors affecting the decision to purchase Japanese bakery products found that the product is delicious bakery, 64 percent are. Clean the bakery 60 percent and freshness of bakery percent 54.50 is why the highest price is a fair price for the quality of 41.75 value and volume of 29.25 and discount packages. Some ingredients in a 20 percent chance that the top three reasons. The distributor is located conveniently 35.25 percent. Near home or work, 30.75 percent and 30.50 percent is adequate parking for the top three. The promo-tion is a discount from the online media, 13 percent of advertising through the media of 11.75 and a subscription for the privilege of 11.50 is why the three highest ranked personnel is the attitude good. employees, 45.25 percent and 44.50 percent polite staff giving good advice of 38.50 percent is third highest ranked reasons. Physical cleanliness is at 49.50 percent. Good image of 34.50 percent and a cozy atmosphere 34.25 percent. In the study, the researchers made aware of ways to do Japanese bakery business. This is a business that is popular today and are likely to grow steadily. This can lead to real working with the business plan. Strategy formulation market analysis of both external and internal. Including planning marketing activities to make a dif-ference and innovation by creating a competitive advantage and create distinctive to the business. To maintain existing customers and generate new. According to a study establishment of Japanese bakery business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริการธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): จุฑา เทียนไทย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1628
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sunsanee_ratt.pdf5.89 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback