DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1613

Title: แผนธุรกิจ โรงงาน รัสรินทร์ ถ่านอัดแท่ง
Other Titles: Business Plan for Ratsarin Charcoal factory
Authors: สิริพรรณ วชิรศักดิโสภานะ
Keywords: ถ่านอัดแท่ง
ร้านบาร์บีคิว
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนโดยช่วยกำหนดกรอบความคิดและเป็นแนวทางในการ (1) เพื่อวางแผนและเตรียมความพร้อมให้กับเจ้าของธุรกิจใหม่ เพื่อดำเนินธุรกิจได้อย่างต่อเนื่อง (2) เพื่อศึกษาโอกาสในการประกอบธุรกิจและประเมินความเป็นไปได้ของโครงการลงทุน (3) เพื่อคำนวณความคุ้มค่าในการลงทุน และ (4) เพื่อให้ผู้ประกอบการมีการจัดลำดับความคิด การเตรียมความพร้อมเพื่อเริ่มประกอบธุรกิจ แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภท “ โรงงาน รัสรินทร์ ถ่านอัดแท่ง ” ผลจากการศึกษา พบว่า ผู้ที่ต้องการซื้อสินค้าที่มีคุณภาพและเลือกซื้อกับผู้ผลิตที่มีความน่าเชื่อถือ ในราคาที่เหมาะสม มีบริการจัดส่งสินค้า และการให้ส่วนลดจะทำให้ลูกค้าพอใจมากที่สุด เพื่อให้การประกอบธุรกิจประสบความสำเร็จ ผู้ประกอบการต้องมีการวางแผนและเตรียมความพร้อมในการดำเนินธุรกิจ ด้านการเตรียมเงินทุน ด้านบุคลากร ด้านสถานที่ตั้ง เพราะเป็นปัจจัยที่ส่งผลต่อการดำเนินธุรกิจให้สำเร็จลุล่วง โดยนำแผนส่วนประสมทางการตลาดมาประกอบในการประกอบการ การเลือกสถานที่ตั้งในการประกอบการ ฯลฯ ในด้านผลตอบแทนจะพบว่า เงินลงทุนโครงการเริ่มต้น 1,260,000 บาท โดยเป็นส่วนของเจ้าของทั้งหมด อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 24.95 % โดยใช้ระยะเวลาในการคืนทุน 5.48 ปี
The objective of this study plan was to precisely underline the goal and layout the concept and the outline for these following purposes. (1) To plan and prepare the new entrepreneur for running a business continuously. (2) to study the opportunity of entrepreneur and evaluate the possibility of the project. (3) to calculate breakeven point in the investment (4) to organize the entrepreneur ‘s thought, in order to, start new business. This business plan was design for ‘Ratsarin Charcoal factory Business Plan’. The study pointed those wishing to purchase a quality product and buy with the manufacturer that is reliable. At reasonable prices Service Delivery And discount makes most satisfied customers. out than to be successes in running the business. The entrepreneur should plan and prepare in various aspects, for instance, entrepreneurship, investment, human resources and location. These were the factors that affected the successful of the business. The marketing strategies would be with the business management and the location selecting and etc. In the revenue, the project was initially invested 1,260,000 and internal rate of return (IRR) was at 24.95% that the payback period is 5.48 year.
Description: การค้าคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): กฤติกา ลิ้มลาวัลย์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1613
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
siripan.wach.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback