DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1603

Title: โครงการการจัดการพัฒนาการสุขภาพแม่และเด็ก ตั้งแต่เด็กอายุ -9 ถึง 6 ปี
Other Titles: Project online management, development and health for children aged -9-6 years
Authors: ชัยภัทร พิพัฒนาไพบูรณ์
Keywords: การพัฒนาการและสุขภาพเด็ก
เว็บไซต์
พัฒนาอีคิว
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง โครงการการจัดการพัฒนาการสุขภาพแม่และเด็ก ตั้งแต่เด็กอายุ -9 ถึง 6 ปี ออนไลน์ออนไลน์ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของคุณแม่ในการเลือกสินค้าเสริมพัฒนาการสำหรับเด็กอายุ -9 ถึง 6 ปี เพื่อศึกษาส่วนผสมทางการตลาดของสินค้าเสริมพัฒนาการสำหรับเด็กอายุ -9 ถึง 6 ปีเพื่อศึกษาความเป็นไปได้การสร้างสินค้าเสริมพัฒนาการสำหรับเด็กอายุ -9 ถึง 6 ปี ทางออนไลน์ และนำผลที่ได้จากการวิจัยใช้เป็นข้อมูลและแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้ได้ประโยชน์สูงสุด การศึกษาในครั้งนี้ ต้องมีการนำข้อมูลจากการวิจัยมาประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยการเก็บข้อมูลชั้นปฐมภูมิเป็นการศึกษาเชิงปริมาณและการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิเป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ โดยมีจุดประสงค์วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางประชากรศาสตร์ของผู้บริโภคที่มีการเลือกซื้อของเล่นให้กับบุตรผลการวิเคราะห์ข้อมูลพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกสินค้าเสริมพัฒนาการสำหรับเด็กอายุ-9 ถึง 6 ปี ผลการวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด การศึกษาใช้วิธีการเก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มประชากรการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยจะใช้แบบสอบถาม เก็บข้อมูลจากผู้บริโภคในการเลือกสินค้าเสริมพัฒนาการสำหรับเด็กอายุ -9 ถึง 6 ปีในเขตกรุงเทพมหานครที่อยู่ภายในงานจัดงานแสดงสินค้าในงานคิดส์คัพเวอรี่ เวิลด์ เทลส์แอนด์ทอยส์ ปีที่ 2 จำนวนทั้งสิ้น 424 คนพบว่า กลุ่มตัวอย่างเป็นเพศหญิงมากกว่าเพศชาย โดยอยู่ในช่วงอายุ 26 ถึง 30ปี และส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาอยู่ในช่วงระดับปริญญาตรี มีอาชีพข้าราชการ หรือ พนักงานรัฐวิสาหกิจ และส่วนใหญ่มีรายได้ระหว่าง 15,000 ถึง 20,000 บาท ต่อเดือน ทางด้านพฤติกรรมการเลือกสินค้าเสริมพัฒนาการสำหรับเด็กอายุ -9 ถึง 6 ปี สำหรับสินค้าของเล่น กลุ่มตัวอย่างมีการเลือกซื้อสินค้าของเล่นกลุ่มประเภทออแกนิคมากที่สุดและพฤติกรรมการไปซื้อสินค้าประเภทของเล่นนั้น กลุ่มตัวอย่างจะมีการตัดสินใจด้วยตนเองและสามีหรือภรรยา และมีการหาข้อมูลเกี่ยวกับของเล่นให้บุตรทางอินเตอร์ (เว็บไซด์) และเครือข่ายสังคมออนไลน์(เฟสบุคทวิสเตอร์) อีกทั้งกลุ่มตัวอย่างยังเลือกเดินทางไปซื้อของเล่นในห้างสรรพสินค้า ด้านปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด สำหรับสินค้าข้อของเล่นที่แบ่งตามลักษณะช่วงอายุเด็กเพื่อพัฒนาอีคิว( =4.29) ได้รับความสนใจในระดับมากที่สุดรองลงมาได้แก่ ของเล่นที่สามารถฝึกการสังเกต ค้นคว้า ทดลอง =4.27ได้รับความสนใจในระดับมากที่สุดมีการให้ส่วนลดเมื่อซื้อสินค้า( =4.25) ได้รับความสนใจในระดับมากที่สุดและการร่วมสนุกเพื่อลุ้นรับของพรีเมี่ยม( =4.08) ได้รับความสนใจในระดับมากโดยภาพรวมแล้วนั้นกลุ่มตัวอย่างมีความสนใจทางด้านปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดในระดับมากถึงมากที่สุด ในการศึกษาวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางการบริหารธุรกิจ โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานจริงโดยใช้กำหนดแผนธุรกิจตามที่ได้ศึกษาโครงการการจัดการพัฒนาการสุขภาพแม่และเด็ก ตั้งแต่เด็กอายุ -9 ถึง 6 ปีออนไลน์
These researchofProject online management, development and health for children aged -9-6 years. online this purpose. This study the behaviour of mothers to choose accessory development for babies -9-6 years to study the marketing mix of accessory development for infants -9-6years to study the possibility of creating accessory development for infants -9-6. years online and the results of research and serve as a guide to get the most business. The data from this study have attributed the decision to guide the preparation of a business plan. The data layer is a quantitative study of primary and secondary storage tier is a qualitative study. The aim was to study the demographics of your father and your mother have to buy toys for the children. The analysis of the behaviour of mothers to choose accessory development for babies 0-6 years, the analysis of data concerning the marketing mix. The study used data collected by the random collection of quantitative data by population group to query. Data were collected from mothers to choose accessory development for babies -9-6 years old in Bangkok in “Kidscovery World Tales and Toys”, a total of 424 people showed that more female than male. The range in age from 26 to 30 years, and most of the studies in the bachelor's degree. A career civil servants or state enterprise most employees earn between 15,000 to 20,000 baht per month, the behaviour accessory development for babies 0-6 years old, a toy shop groups most types of organic and behaviours to purchase such toys. The samples will have to decide for themselves and their husband or wife and are looking for information about toys to the Children International (Web site) and social networks (Facebook, Twitter) and were also selected to purchase toys in the mall. The component market factors For the players divided by age children to develop emotional intelligence has gained attention at the highest level. Toys that can be trained to observe experiments have been interested in a high level. Offers a discount on a purchase to get the attention level and join it to win the premium received much attention in class. Overall, the group is interested in architecture and market research components and highest level. The study made known to the management. It can be implemented using a real business plan as Project online management, development and health for children aged -9-6 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1603
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chaipat_pipa.pdf5.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback