DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1565

Title: โครงการจัดตั้งบริษัทผลิตนิตยสารการท่องเที่ยวและการถ่ายภาพ Shutter Traveler
Other Titles: The Planning of Shutter Traveler Magazine's Company
Authors: คัมภีร์ สิทธิโห
Keywords: นิตยสารการท่องเที่ยวและการถ่ายภาพ
การท่องเที่ยว
การถ่ายภาพ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เนื่องจากความนิยมในการเดินทางท่องเที่ยวและการถ่ายภาพมีแนวโน้มที่สูงขึ้น ผู้จัดทำโครงการได้เห็นโอกาสที่ดีที่จะจัดทำนิตยสารท่องเที่ยวและการถ่ายภาพ Shutter Traveler ซึ่งเป็นนิตยสารที่การนำเสนอการเดินทางท่องเที่ยวพร้อมแนะนำวิธีการถ่ายภาพ ในแต่ละสถานที่โดยใช้อุปกรณ์การถ่ายภาพในทุกรูปแบบไม่ว่าจะเป็น กล้องดิจิตอลประเภทต่างๆ รวมถึงโทรศัพท์สมาร์ทโฟน การใช้อุปกรณ์เสริมต่างๆ รวมถึงวิธีการปรับแต่งภาพ เพื่อให้ผู้อ่านสามารถนำข้อมูลการเดินทางและเคล็ดลับการถ่ายภาพไปประยุกต์ใช้ได้จริง โดยนิตยสารจะตีพิมพ์ 3 รูปแบบ ดังนี้ รูปเล่มหนังสือ E- Magazine และ Website เพื่อรองรับความต้องการของผู้บริโภคในทุกรูปแบบ ผู้จัดทำโครงการใช้การเก็บข้อมูลจากการแจกแบบสอบถาม (Questionnaire) เพื่อศึกษาวิจัยเกี่ยวความเป็นไปได้ในการจัดตั้งโครงการดังกล่าว โดยกลุ่มเป้าหมายคือที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีความสนใจในการเดินทางท่องเที่ยวและการถ่ายภาพโดยเนื้อหาในแบบสอบถามมีดังนี้ ส่วนที่ 1 แบบสอบถามข้อมูลลักษณะทางประชากรศาสตร์ของผู้ตอบแบบสอบถาม ได้แก่ เพศ อายุ สถานภาพสมรส วุฒิการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ส่วนที่ 2 แบบสอบถามเกี่ยวกับพฤติกรรมการอ่านนิตยสารท่องเที่ยว และนิตยสารการถ่ายภาพ ได้แก่ นิตยสารที่อ่านเป็นประจำ ความถี่ในการอ่าน/เดือน การเป็นสมาชิก เหตุผลที่เลือกอ่าน ผู้มีอิทธิพลในการเลือกอ่านนิตยสาร และกิจกรรมที่ทำระหว่างเดินทางท่องเที่ยว เป็นต้น ส่วนที่ 3 แบบสอบถามปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการนิตยสารท่องเที่ยวและการถ่ายภาพ Shutter Traveler โดยศึกษาปัจจัยทางการตลาด จำนวน 4 ด้าน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ด้านราคา (Price) ด้านสถานที่ (Place) และด้านการส่งเสริมการตลาด (Promotion) โดยผลการศึกษาพบว่าเหตุผลที่ผู้บริโภคอ่านนิตยสารท่องเที่ยวเพราะสนใจในการท่องเที่ยว และต้องการหาข้อมูลในการเดินทางท่องเที่ยว เพื่อดูภาพ ส่วนช่องทางในการหาข้อมูลเกี่ยวกับการเดินทางท่องเที่ยว ผู้บริโภคส่วนใหญ่จะหาจากเว็บไซต์/เว็บบอร์ดต่างๆ รองลงมาเป็นโซเซียล ทั้งนี้เพราะความก้าวหน้าทางด้านเทคโนโลยีสาร สนเทศ โดยเฉพาะสมาร์ทโฟนที่สามารถแชร์ผ่านอินเตอร์เน็ตในโซเชียลเน็ตเวิร์คได้อย่างรวดเร็ว - ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อนิตยสารท่องเที่ยวและถ่ายภาพ Shutter Travelerด้านผลิตภัณฑ์ พบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญกับการมีภาพประกอบในเล่ม การนำเสนอข้อมูลการเดินทาง และเทคนิคการถ่ายภาพที่มีประโยชน์ - ด้านราคา พบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญกับราคาต้องเหมาะสมกับคุณภาพ และปริมาณ (จำนวนหน้า) ของนิตยสาร - ด้านสถานที่ ผู้บริโภคให้ความสำคัญการจัดจำหน่ายในร้านหนังสือต่างๆ ทั้งนี้เป็นเพราะร้านจำหน่ายหนังสือโดยทั่วไปจะรวบรวมหนังสือนานาชนิดไว้จำหน่าย และการจัดเรียงสินค้าก็เป็นหมวดหมู่ ทำให้หาซื้อได้สะดวก - ด้านการส่งเสริมการตลาด ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับการใช้สื่อโซเซียลมีเดีย และการโฆษณาทางเว็บไซต์ต่างๆ ทั้งนี้เพราะปัจจุบันเทคโนโลยีที่รุดหน้าไปอย่างรวดเร็ว ทำให้การสื่อสารระหว่างกันทำให้รวดเร็วและทั่วถึงกันทั่วโลก ซึ่งผู้บริโภคสามารถหาข้อมูลประกอบการท่องเที่ยวได้ตลอดเวลา ประกอบกับในปัจจุบันผู้บริโภคหันมาใช้สมาร์ทโฟนกันมากขึ้น และสมาร์ทโฟนก็มีกล้องถ่ายภาพที่มีคุณภาพสูง มีแอพพลิเคชั่นแต่งรูปให้สวยงามตามความต้องการ ดังนั้นจากการวิเคราะห์ ปัจจัยทางการตลาด จึงมีความเป็นไปได้ในการจัดตั้งธุรกิจ
According to the enormous growth in popularity of travel and photography, there is an opportunity to establish the SHUTTER TRAVELER Travel and Photography Magazine, which is dedicated to present travel ideas and photography techniques for each place by using all kinds of photography tools, not only digital cameras, but also smartphones and accessories including to photo-editing. There will be 3 distribution options: 1) printed work; 2) E- Magazine; and 3) Website for all types of the consumer buying behavior. The business opportunity research obtained from a representative sample of the general population, who has an interest in travel and photography in Bangkok, based on standardized questionnaires as follows: - The first part of questionnaire presented the demographic data provides information about the age range, gender, parental status, educational levels, occupations, and monthly income. - The second part of questionnaire presented the reading behavior of travel magazine and photography magazine. It will provide information about the average of reading frequency per month, membership, reasons to read, factors influencing magazine choices and activities during travel. - The third part of questionnaire presented 4 marketing factors affecting consumer purchasing the SHUTTER TRAVELER Travel and Photography Magazine: 1) Product; 2) Price; 3) Place; and 4) Promotion. What the researcher found is the consumers’ reason to choose a travel magazine. They are interested in travel and looking for travel photos and information. Due to the improvement of information technology and communication and the growing ubiquity of cell phones especially the rise of smartphones, has made social networking just a finger tap away, the most used information channels are website or webboard. Social Media is the second. Factors influencing consumer purchasing the SHUTTER TRAVELER Travel and Photography Magazine: - Product factor shows that book illustrations attract and hold a consumer’s attention, useful travel information and photography techniques - Price factor shows that a appropriate pricing, quality and quantity (a number of pages) factor shows are key factors in consumer decision making - Place factor shows that consumer pays attention to distribution of magazine to stores with extensive collection of books. Besides, cataloguing and classification provide an easy way to purchase. Promotion factor shows that consumer pays attention to the advertising using social media and websites in according to the improvement of technology bringing the world closer together. They can find all travel information at all times. Besides, not only is smartphone penetration growing, smartphone cameras is high quality and has on-demand photo editing applications. By analyzing marketing opportunities, there is an opportunity to establish this business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): เกษม กรณ์เสรี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1565
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kampee_sitt.pdf5.69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback