DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1545

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจร้านแว่นตากันแดดแฟชั่นวิตรี
Other Titles: The Business Project of fashion sunglasses shop “Vitree”
Authors: สาวิตรี สุรธรรมวิทย์
Keywords: แว่นตากันแดด
แฟชั่น
การตลาด
ผู้บริโภค
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: Optic Square ดำเนินธุรกิจจำหน่ายแว่นตาและอุปกรณ์สำหรับแว่นสายตามาเป็นระยะเวลายาวนานกว่า 30 ปี จากการอยู่ในธุรกิจมายาวนานทำให้เล็งเห็นโอกาสในการขยายธุรกิจสำหรับผู้บริโภคที่ต้องการใช้สินค้าและบริการที่สามารถตอบสนองอัตลักษณ์และความชอบของตนเองมากขึ้น จึงเป็นที่มาของโครงการจัดตั้งธุรกิจร้านแว่นตากันแดดแฟชั่นวิตรี โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาภาพรวมของตลาด สถานการณ์และแนวโน้มทางการตลาด รวมถึงศึกษาพฤติกรรมและความต้องการของผู้บริโภค และนำผลการวิจัยจัดทำแผนธุรกิจสำหรับร้านแว่นตาวิตรี เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามจำนวน 400 ชุด ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคของแว่นตากันแดดแฟชั่นมีอายุในช่วง 22-40 ปี รายได้อยู่ในระดับบีขึ้นไป มีกำลังซื้อสูง มีเอกลักษณ์ในตัวเอง ต้องการสินค้าและบริการที่สะท้อนตัวตน นำสมัยกว่าใคร มีวัตถุประสงค์หลักคือเพื่อป้องกันแสงแดด และใส่เพื่อเสริมบุคลิกภาพ และทำตามสมัยนิยม ทั้งนี้เนื่องจากกลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับคุณภาพของร้านค้าและการบริการมากที่สุด รองลงมาคือปัจจัยด้านราคา จากผลการวิจัยจึงเป็นโอกาสของร้านแว่นตากันแดดแฟชั่นวิตรีที่จะเข้ามาทำตลาดในหมู่ผู้บริโภคโดยมุ่งเน้นในด้านการบริการที่ดี ด้านความเป็นเอกลักษณ์และนวัตกรรมของสินค้าที่มีความทันสมัยอยู่เสมอ การลงทุนโครงการของร้านแว่นกันแดดแฟชั่นวิตรีมีเงินลงทุนทั้งสิ้น 9,2850,000 บาท เงินลงทุนทั้งหมดมาจากผู้ถือหุ้น จากการวิเคราะห์ผลตอบแทนของโครงการพบว่าโครงการมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ 171,113.44 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายในโครงการ 20.92% และมีระยะเวลาคืนทุน 1.13 ปี
Optic Square is a biggest retailer for glasses and sunglasses in Thailand longer than 30 years. Optic Square seek consumer behavior changing, that could be opportunity to expand new business. Optic Square looking to expand the business for the store brand fashion sunglasses named "Vitree". This study aimed to examine the overall situation and market trends, including the behavior and needs of consumers. The survey collected data from 400 results found that consumer aged between 22-40 years, high purchasing power, need to unique in itself demand for products and services that reflect its fresh fashionable than anyone. The main objective of buying sunglasses is to protect the eye from sun and modish personality. The most important factor influencing buying sunglasses is the quality of shops and good services quality. The second factor is the price. Vitree sunglasses shop should focus on the unique and innovative products with better quality of service more than competitor. Vitree sunglasses shop plan to in 9,2850,000 baht, all funding is from shareholders . The analysis found that the project have NPV = 171,113.44 baht, IRR = 20.92 % and a payback period of 1.13 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1545
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
savitree_sura.pdf9.16 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback