DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1543

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงวัย
Other Titles: Establishment of Condominiums for the elderly
Authors: นาฏธิชา จ้อยปาน
Keywords: การดูแลสุขภาพของผู้สูงวัย
คอนโดมิเนียม
บ้านพักคนชรา
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง โครงการจัดตั้งธุรกิจคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงวัย ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความต้องการของลูกค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงอายุในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาพฤติกรรมของลูกค้าในการใช้บริการคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงอายุในเขตกรุงเทพมหานคร โดยจะมีการสร้างความแตกต่างของธุรกิจการดูแลสำหรับผู้สูงอายุและจะเป็นศูนย์การดูแลผู้สูงวัยแห่งแรกที่ให้บริการธุรกิจคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงวัยครบวงจรด้วยการบริการความสะดวกพร้อมกับพัฒนาศักยภาพของผู้สูงวัยด้านร่างกาย จิตใจ โดยสร้างประสบการณ์ความสุขให้กับช่วงอายุ โดยจะนำผลที่ได้จากการวิจัยใช้เป็นข้อมูลและแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้ได้ประโยชน์สูงสุด การศึกษาในครั้งนี้ ต้องมีการนำข้อมูลจากการวิจัยมาประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยการเก็บข้อมูลชั้นปฐมภูมิเป็นการศึกษาเชิงปริมาณและการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิเป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางประชากรศาสตร์ เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกใช้บริการบ้านพักคนชราในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการเลือกใช้บริการบ้านพักคนชราในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาใช้วิธีการเก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มประชากรการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยจะใช้แบบสอบถาม เก็บข้อมูลจากกลุ่มเป้าหมายจำนวนทั้งสิ้น 400 คนพบว่า เพศชาย โดยอยู่ในช่วงอายุ 31 ถึง 40 ปี มีสถานภาพหย่าร้าง และผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาอยู่ในช่วงระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานเอกชน และส่วนใหญ่มีรายได้ระหว่าง 25,001 ถึง 35,000 บาท ต่อเดือน นอกจากนี้แล้วกลุ่มตัวอย่างมีผู้สูงอายุในความดูแลใชช่วงอายุ 80 ถึง 89 ปี และจากการสอบถามเรื่องงานอดิเรก/สิ่งที่สนใจ/ความสามารถพิเศษ อาทิ สวดมนต์ ได้รับความสนใจในระดับมากที่สุด และงานอดิเรก/สิ่งที่สนใจ/ความสามารถพิเศษอื่นๆที่รวบรวมมาได้รับระดับความสนใจมาก โดยส่วนมากมีการใช้อุปกรณ์แว่นตาได้รับความสนใจระดับมากที่สุด และอุปกรณ์อื่นๆได้รับระดับความสนใจมาก และจากการสอบเรื่องประวัติสุขภาพ/อาการเจ็บป่วยของผู้สูงอายุ อาทิ เวียนศีรษะ นอนไม่หลับ เป็นลม เป็นสามอันดับที่พบมากที่สุดตามลำดับ ด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ได้รับระดับความสนใจในระดับมากมีค่าเฉลี่ย 4.08 ด้านราคาได้รับระดับความสนใจในระดับมากมีค่าเฉลี่ย 4.15 ด้านสถานที่ได้รับระดับความสนใจในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ย 4.41 ด้านการส่งเสริมการตลาดได้รับความสนใจในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ย 4.39 ด้านลักษณะกายภาพได้รับความสนใจในระดับมากมีค่าเฉลี่ย 4.07 ด้านบุคลากรได้รับความสนใจในระดับมากที่สุดมีค่าเฉลี่ย 4.3 และด้านกระบวนการได้รับความสนใจในระดับมากที่สุดมีค่าเฉลี่ย 4.24 ด้านพฤติกรรมการเลือกใช้บริการคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีความคิดเห็นเลือกใช้บริการห้องพักมีราคาถูก และกลุ่มตัวอย่างมีการเลือกรับข้อมูลในการที่ตัดสินใจเลือกคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงอายุการบอกเล่าปากต่อปาก ทั้งนี้พฤติกรรมการตัดสินใจในการเลือกที่พักจะเป็นตัวเอง ในการศึกษาวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางการบริหารธุรกิจและการดูแลผู้สูงวัย โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานจริงโดยใช้กำหนดแผนธุรกิจตามที่ได้ศึกษาโครงการจัดตั้งธุรกิจคอนโดมิเนียมสำหรับผู้สูงวัย
The study of the project for establishment of condominiums for the elderly is aimed to study the marketing mix that affect customer demand, affecting the decision to condominiums for seniors in Bangkok. To study the behavior of customers use the service for seniors condominium in Bangkok. There will be a difference of care for the elderly and care for the elderly will be the center of the first condominium business services for the elderly with a comprehensive range of services and amenities in the development. seniors, physically, mentally, by creating a happy experience for the ages. The results of the research will be used as a guide to business and get the most benefit. In this study require information from research, attributed the decision to guide the preparation of a business plan. The data layer is the primary quantitative data and qualitative class secondary education. The aim was to study the demo-graphic factor to study the options in the nursing field to study the marketing mix factors that affect the choice of a nursing home in Bangkok. The study used data col-lected by the random collection of quantitative data by population group to query. Data from the target total of 400 people showed that males in the age range 31 to 40 years of marital divorce. The majority of respondents have a level of education in the undergraduate level. Private career staff Most earn between 25,001 to 35,000 baht per month In addition, the sample with elder care range in age from 80 to 89 years and an inquiry hobbies / interests / talents such prayers. received attention at the highest level and hobbies / interests / talents that garnered a lot of attention. Most devices are used glasses to get the most attention. And other equipment to get a lot of attention and about the history of the health / illness in the elderly include insomnia, dizziness, fainting is the most common top three, respectively. Aspect of the marketing mix The products get the attention on many levels averaged 4.08, the price has been high interest level with an average of 4.15 the place to get the atten-tion at the highest level with an average of 4.41 for the promotional market received attention at the highest level with an average of 4.39 in physics has been the focus at a high level with an average of 4.07 staff receive attention at the highest level with an average of 4.3, and the process has received attention at the highest level. with an average of 4.24 behaviors of options for condominiums in Bangkok. The majority opinion opt for cheaper rooms. The samples have been chosen to decide the con-dominium for the elderly mouth. The behavior in the choice to be yourself. The study made known to the management and care of the elderly. The ability to perform real-defined business plan based on a study program establishment of con-dominiums for the elderly.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลับ มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1543
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natthicha_joyp.pdf5.89 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback