DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1536

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจโรแมนติกบีชรีสอร์ท
Other Titles: Romantic Beach Resort Co., Ltd.
Authors: รัตนาวดี ไกรโชค
Keywords: โรแมนติก
รีสอร์ท
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเฉพาะบุคคลเรื่อง “โครงการจัดตั้งธุรกิจโรแมนติกบีชรีสอร์ท” (Romantic Beach Resort Co., Ltd.) ฉบับนี้ ผู้วิจัยได้ทำการศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดทำแผนธุรกิจ และความต้องการของกลุ่มเป้าหมายก่อนการจัดทำแผนธุรกิจโรแมนติกบีชรีสอร์ท ดังนั้น การศึกษาในครั้งนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา พฤติกรรมการใช้บริการที่พักประเภทรีสอร์ท และปัจจัยทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการรีสอร์ท ทั้งนี้เพื่อหา แนวทางและความเป็นไปได้ในการจัดตั้งธุรกิจโรแมนติกบีชรีสอร์ทต่อไป โดยผู้วิจัยได้เลือกใช้การเก็บข้อมูลจากผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 200 คน ซึ่งใช้เก็บข้อมูลจากแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณใช้ค่าความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่า เบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) ผลการวิจัย พบว่า นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่เป็นหญิง มีอายุระหว่าง 28-30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001-40,000 บาท พฤติกรรมการใช้บริการที่พักประเภทรีสอร์ทของนักท่องเที่ยวนั้นส่วนใหญ่เดินทางมาท่องเที่ยวกับแฟน นิยมท่องเที่ยวรูปแบบเชิงนิเวศหรือพักผ่อนตามธรรมชาติ เฉลี่ยค่าใช้จ่ายห้องพักต่อคืนในราคา 1,000 -1,499 บาท พักอาศัยแต่ละครั้งเป็นเวลา 2-3 คืน ช่วงวันหยุดเสาร์-อาทิตย์ มีวัตถุประสงค์ในการเข้าพักในรีสอร์ทเพื่อพักผ่อนหรือการท่องเที่ยว เหตุผลหลักในการเข้าพักในรีสอร์ทเพราะทำเลที่ตั้งหรือการเดินทางสะดวก และส่วนใหญ่ทราบข้อมูลข่าวสารเกี่ยวกับรีสอร์ทจากอินเทอร์เน็ตมากเป็นลำดับที่หนึ่ง ปัจจัยทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการรีสอร์ท โดยให้ความสำคัญกับปัจจัยต่าง ๆ อยู่ในระดับมาก ปัจจัยที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญมากที่สุด ได้แก่ ด้านประสิทธิภาพและคุณภาพ ด้านบุคลากร และด้านการจัดจำหน่าย ปัจจัยที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญในระดับมาก ได้แก่ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านราคา และด้านผลิตภัณฑ์ ตามลำดับ
The individual study subject “Romantic Beach Resort Business Project " (Romantic Beach Resort Co., Ltd.) is to study the feasibility of the business plan and the needs of the target group before setting the business plan. Therefore, this study aims to find customer behavior in the selection of accommodation services on resort category and the marketing factors that influence to the customer decision, to find the model and possibility of Romantic Beach Resort business establishment. Researcher use the questionnaires to collect data from the target consumer total of 200 people. The statistics used to analyze quantitative data are Frequency, Percentage, Mean and Standard Deviation. The results show as follows; Most visitors are female aged between 28-30 years with undergraduate degree, working as employees in private companies with the average income at 30,001-40,000 Baht per month. Their behavior regarding the staying in resort accommodation are traveling eco-tourism or natural style leisure with their lovers. Average cost per night are 1,000 -1,499 Baht and mostly stay for 2-3 night at the weekend. The objective is to stay in a resort for leisure and travel. The main reason of choosing the resort is its location or convenient transportation. They mostly reach information about resort from internet. Marketing factors that influence to the customer decision by giving priority to various factors in the high level. The Factors that is highest important to customer is performance and quality of personnel and sales. High important factors are on physical aspect, promotion, price and product respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): จุฑา เทียนไทย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1536
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rattanawadee_gaic.pdf6.83 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback