DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1530
|
Title: | โรงเรียนศิลปะขนมไทยสร้างสรรค์ |
Other Titles: | Creativity Thaidessert School |
Authors: | ระวิวรรณ วงศ์อภัย |
Keywords: | โรงเรียนศิลปะขนมไทยสร้างสรรค์ ขนมไทย หลักสูตรสอนขนมไทย |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาเรื่อง โครงการโรงเรียนศิลปะขนมไทยสร้างสรรค์ ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ศึกษาแนวโน้มและโอกาสทางธุรกิจในการเปิดโรงเรียนสอนเด็กทำขนมไทยเด็กวัยเรียน 6 - 12 ปีในเขตกรุงเทพมหานคร ศึกษาจุดแข็งและจุดอ่อนของธุรกิจที่เกี่ยวข้องกับโรงเรียนสอนเด็กทำขนมไทยเด็กวัยเรียน 6 -12 ปี ในเขตกรุงเทพมหานคร ศึกษาปัญหาและอุปสรรคในการเปิดโรงเรียนสอนเด็กทำขนมไทยเด็กวัยเรียน 6 - 12 ปี ในเขตกรุงเทพมหานคร ศึกษาและวิเคราะห์ความเสี่ยงทางธุรกิจโรงเรียนสอนเด็กทำขนมไทยเด็กวัยเรียน 6 - 12 ปี ในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งจะนำผลที่ได้จากการวิจัยนำใช้มาเป็นข้อมูลและแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้เกิดประโยชน์
การศึกษาในครั้งนี้ ต้องมีการนำข้อมูลจากการวิจัยที่นำมาใช้ประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยการเก็บข้อมูลชั้นปฐมภูมิเป็นการศึกษาเชิงปริมาณและการเก็บข้อมูลชั้นทุติยภูมิเป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางประชากรศาสตร์ เพื่อศึกษาพฤติกรรมและทัศนคติของผู้ปกครองต่อการส่งเสริมให้มีกิจกรรมส่งเสริมทักษะพิเศษต่อบุตรหลาน เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ปกครองต่อโรงเรียนสอนทำขนมไทยสำหรับเด็ก โดยการศึกษาจะมีการใช้วิธีการเก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มประชากรการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยจะใช้แบบสอบถาม เก็บข้อมูลจากกลุ่มเป้าหมายจำนวนทั้งสิ้น 200 คน พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ผู้ปกครองเป็นเพศหญิงมากกว่าเพศชาย และผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาอยู่ในช่วงระดับปริญญาตรี มีอาชีพธุรกิจส่วนตัว มีรายได้ระหว่าง 30,000 ถึง 50,000 บาทต่อเดือน ด้านพฤติกรรมและทัศนคติของผู้ปกครองต่อการส่งเสริมให้มีกิจกรรมส่งเสริมทักษะ พบว่า ผู้ปกครองส่วนใหญ่ให้ความสำคัญมากกับการส่งบุตรหลานเรียนเสริมทักษะ โดยส่วนใหญ่มีการส่งบุตรหลานเรียนดนตรีและภาษา และมีความถี่ในการทำกิจกรรม 1-2 ครั้งต่อสัปดาห์ ซึ่งจะมีการใช้เวลาในการเรียน 1 ชั่วโมงต่อครั้ง และส่วนใหญ่มีการใช้ปัจจัยสำคัญที่ทำให้ตัดสินใจเลือกกิจกรรม คือ สามารถนำกิจกรรมไปต่อยอดได้ในอนาคต ซึ่งผู้ปกครองเห็นว่าค่าใช้จ่ายควรอยู่ระหว่าง 1,000-5,000 บาท ทั้งนี้ผู้ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกสถาบันคือตัวเด็กเอง โดยผู้ปกครองส่วนใหญ่เคยทำกิจกรรมร่วมกับเด็ก และหากมีการแทรกภาษาอังกฤษไว้ในหลักสูตรการเรียนการสอนผู้ปกครองจะสนใจมากยิ่งขึ้น ด้านความพึงพอใจของผู้ปกครองต่อโรงเรียนสอนทำขนมไทยสำหรับเด็ก พบว่า ผู้ปกครองมีความพึงพอใจในระดับมากทุกด้านโดยเรียงตามค่าเฉลี่ย ได้แก่ ด้านสถานที่ (Place) ภาพรวมผู้ปกครองมีความพึงพอใจในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย 4.03) ด้านราคา (Price) ภาพรวมผู้ปกครองมีความพึงพอใจในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย 4.01) ด้านการส่งเสริมการตลาด (Promotion) ภาพรวมผู้ปกครองมีความพึงพอ ใจในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย 4.00) ด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ภาพรวมผู้ปกครองมีความพึงพอใจในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย 3.96)
ในการศึกษาการทำวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางในการทำธุรกิจโรงเรียนสอนทำขนมไทย ซึ่งจะเป็นธุรกิจที่มีความนิยมในปัจจุบันและมีแนวโน้มที่เติบโตขึ้นอย่างต่อเนื่อง โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานได้จริงโดยมีการใช้กำหนดแผนธุรกิจรวมถึงการวางแผนกิจกรรมทางการตลาดเพื่อสร้างความแตกต่างโดยเป็นการสร้างความได้เปรียบและสร้างความโดดเด่น เพื่อเป็นการรักษาฐานลูกค้าเดิมและการสร้างลูกค้าใหม่อยู่เสมอ ตามที่ได้ศึกษาโครงการโรงเรียนศิลปะขนมไทยสร้างสรรค์ This research about Creativity Thaidessert school. The objective of this study trends and business opportunities in the schools, teaching children to bake Thailand-age children 6-12 years old in Bangkok. There are study strengths and weaknesses of the business involving school children Thailand dessert children 6 -12 years in Bangkok and study barriers to open a school to teach children to bake Thailand children 6-12 years old in Bangkok. Studies and analysis of business risk school-age children, teaching children to bake Thailand 6-12 years in Bangkok. The results of the research will be applied to information and guidance to business benefits.
In this study to integrate data from the study were used to guide decisions in the business plan. The data layer is the primary quantitative data and qualitative class secondary education. The purpose was to study demographic factors to study the behaviour and attitudes of parents to encourage their children to have special skills to the satisfaction of parents to teach school children to bake Thailand. The study will use data collected by the random collection of quantitative data by population group to query. Data from the target total of 200 people showed that most parents are more female than male. The majority of respondents have a level of education in the undergraduate level. There are employed earn between 30,000 to 50,000 baht per month on the behaviour and attitudes of parents to encourage the promotion of skills that most parents give more importance to their children learning skills. Most send their children to study music and language and frequency of activity 1-2 times a week. Which will have to take the time to learn one hour per session and most of the activity is a major factor in deciding to bring the activity to continue in the future. Which ruled that the charges should be between 1,000-5,000 baht Those influencing decisions institution is the children themselves. The most parents do activities with children. If you have inserted language into the curriculum, teaching parents to do even more. The satisfaction of parents on school cooking classes Thailand for children that parents are satisfied in all aspects, sorted by average include the place overall parent satisfaction levelsmore (average 4.03 percent), priceoverall parent satisfaction level (average 4.01 percent) Promotion Marketing Promotionoverall parent satisfaction levels (averaging. 4.00percent), Products overall parent satisfaction level (average 3.96 percent).
In the study, the researchers made aware approach to business school cooking classes Thailand. This is a business that is popular today and are likely to grow steadily. This can lead to real working with the business plan, including the planned marketing activities to make a difference by creating competitive advantage and distinguished to maintain existing customers and generate new. According to a study of Creativity Thaidessert school. |
Description: | การค้นค้วาอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Advisor(s): | วันชัย มงคลประเสริฐ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1530 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|