DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1528

Title: โครงการจัดตั้งศูนย์พัฒนาความบันเทิงและผลิตสาระดิจิตอลมัลติมีเดีย
Other Titles: Digital Multimedia Entertainment & Content Production Center for 2020
Authors: สวัสชัย กุลศิริวิวัฒน์
Keywords: ศูนย์พัฒนาความบันเทิง
ผลิตสาระดิจิตอลมัลติมีเดีย
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภค ความพึงพอใจที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการ และความเป็นไปได้ในโครงการจัดตั้งศูนย์พัฒนาความบันเทิงและผลิตสาระดิจิตอลมัลติมีเดีย เพื่อการปรับเปลี่ยนสู่ยุค 2020 (Digital Multimedia Entertainment & Content Production Center for 2020) ในเขตกรุงเทพมหานคร ในการวิจัยครั้งนี้ ได้มีการวางแผนการวิจัยเป็น 2 ประเภท คือ การวิจัยเชิงคุณภาพ และการวิจัยเชิงปริมาณ จึงสามารถแบ่งประเภทของกลุ่มตัวอย่าง ได้ดังนี้ กลุ่มตัวอย่างเพื่อการสัมภาษณ์ คือ กลุ่มผู้เกี่ยวข้องในการผลิตสาระดิจิตอลมัลติมีเดีย ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยการสัมภาษณ์จะใช้วิธีการสัมภาษณ์ทางโทรศัพท์ ทั้งนี้ผู้วิจัยได้ทำการกำหนดหัวข้อในการสัมภาษณ์ไว้ล่วงหน้าเพื่อให้ตรงตามวัตถุประสงค์ในการศึกษาครั้งนี้ ซึ่งลักษณะของการสัมภาษณ์จะเป็นคำถามปลายเปิด เพื่อให้ผู้ให้สัมภาษณ์ให้ข้อมูลและสามารถแสดงความคิดเห็นได้อย่างเต็มที่ และกลุ่มตัวอย่างเพื่อการสำรวจความคิดเห็นจากแบบสอบถาม โดยทำการสำรวจกลุ่มผู้ใช้บริการดิจิตอลมัลติมีเดีย โดยอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อนำผลสำรวจมาประยุกต์ใช้ในการประกอบธุรกิจศูนย์พัฒนาความบันเทิงและผลิตสาระดิจิตอลมัลติมีเดีย เพื่อการปรับเปลี่ยนสู่ยุค 2020 ในเขตกรุงเทพมหานคร รวมทั้งหมด จำนวน 400 คน ผลวิจัยพบว่ามีแนวโน้มในการจัดตั้งโครงการเนื่องจากกลุ่มตัวอย่างมีแนวโน้มในการรับชมความบันเทิงออนไลน์มากขึ้นโดยผู้บริโภครับชมมัลติมีเดียเพื่อความบันเทิงผ่านแอพพลิเคชั่น คิดเป็นร้อยละ 28.3 รองลงมาชมออนไลน์ Youtube/ Facebook คิดเป็นร้อยละ 22.0 และพบว่าปัจจุบันนี้ดิจิตอลทีวีเกิดขึ้นมาหลายช่อง อีกทั้งช่องทางออนไลน์จำนวนมาก ทำให้มีการแข่งขันกันสูง ทำให้พฤติกรรมการรับชมของผู้บริโภคปัจจุบันมีการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็ว เนื่องจากมีตัวเลือกจำนวนมากหากผู้บริโภคพบว่าเนื้อหา คอนเทนต์ไม่น่าสนใจ ก็จะเปลี่ยนช่องในการรับชมไปช่องอื่นทันทีภายในเวลา 8 วินาที ผลจากการศึกษาครั้งนี้แสดงให้เห็นว่าเทคโนโลยีที่พัฒนาขึ้นอย่างรวดเร็วมีผลต่อการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมการรับชมมัลติมีเดียของผู้บริโภค ดังนั้นการจัดตั้งโครงการนี้ จะช่วยก่อให้เกิดการพัฒนาความบันเทิงและผลิตสาระดิจิตอลมัลติมีเดีย เพื่อรองรับการปรับเปลี่ยนสู่ยุค 2020
This research aims to study consumer behavior satisfaction affecting service selection and the possible establishment of development projects in entertainment and digital multimedia content production the modifications to the 2020 (Digital Multimedia Entertainment & Content Production Center for 2020) in Bangkok. In this research, It is planned to be two types of research is qualitative research and quantitative research You can classify the sample as the sample to interview the people involved in the production of digital multimedia content in Bangkok The samples will be used in a telephone interview. The authors performed a set of topics in the interview in advance in order to meet the objectives in this study. The nature of the interviews will be open-ended questions for the interviewee to provide information and to express their views fully the sample for the survey questionnaire the surveyed consumer digital multimedia by living in Bangkok The survey was applied in the business center and entertainment development and production of digital multimedia content the modifications to the 2020 total of 400 people in Bangkok. The results showed that the project is likely due to sample tend to watch more online entertainment by consumers for viewing multimedia entertainment via the application 28.3 per cent , followed by online viewers Youtube / Facebook accounted for 22.0 percent and that this happened several digital TV channels . There are many online channels the competitive Viewing behavior of consumers today are changing quickly because there are many options if consumers find content contents is not attractive it will change the channel to another channel to watch instantly within 8 seconds. Results from this study demonstrate that the technology is developing rapidly affect behavioral change in consumers' multimedia viewing consequently, the establishment of this project It contributes to the development of digital entertainment and multimedia content production to support the transition to 2020s.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1528
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sawaschai_kuls.pdf6.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback