DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1524

Title: แผนธุรกิจ Healthy Ice Cream Homemade
Other Titles: Business Plan for Healthy Ice Cream Homemade
Authors: นีรนุช แก้วพล
Keywords: การรับรู้ตราสินค้า
ผลการวิเคราะห์
การวิเคราะห์ความเสี่ยง
จุดแข็ง จุดอ่อน
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ คือ1. เพื่อสร้างการรับรู้ตราสินค้า Healthy Ice Cream Homemade 2. เพื่อสร้างกำไรให้ได้ 10% จากยอดขาย 3. เพื่อขยายธุรกิจให้ครอบคลุม พื้นที่ในบริเวณเขตกรุงเทพมหานคร และเขตปริมณฑล ภายใน 5 ปี “Healthy Ice Cream Homemade” เป็นไอศกรีมโฮมเมด ซึ่งตัวผลิตภัณฑ์จะมีรสชาติจากผลไม้ไทย 100% ที่มีสารต่อต้าน อนุมูลอิสระ และสารต้านมะเร็ง ผลิต และจัดจำหน่ายโดย บริษัท Triple N จำกัด มีให้เลือก 8 รสชาติ ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และ อุปสรรค ของธุรกิจ รวมทั้ง การวิเคราะห์ความเสี่ยง และ ความได้เปรียบในการแข่งขัน นอกจากนี้ ได้ทำการวิจัยเชิง ปริมาณ โดยใช้วิธีการสำรวจ (Survey Research) และการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์ เชิงลึก (Indepth Interview) กับผู้บริโภคหญิง อายุระหว่าง 17 - 40 ปี ซึ่งเป็นผู้ที่ใส่ใจในการดูและ สุขภาพ ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร และเขตปริมณฑล จำนวน 12 ท่าน ผลการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และ อุปสรรค พบว่าคุณภาพ และราคาของสินค้า เป็นสิ่งสำคัญ ในขณะที่จุดอ่อนคือ เป็นธุรกิจใหม่ มีคู่แข่งขันในธุรกิจมากราย และผลิตภัณฑ์ที่มี ประโยชน์ต่อสุขภาพเป็นโอกาส ในการเติบโตของธุรกิจ และพบว่าราคาวัตถุดิบที่เพิ่มขึ้น และคู่ แข่งขันที่เข้ามาใหม่ เป็นอุปสรรค์ในการทำธุรกิจ ทั้งนี้ความได้เปรียบทางการแข่งขัน ได้แก่ คุณภาพ ของผลิตภัณฑ์ และราคา สำหรับการวิจัย พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีความใส่ใจในการรักษาสุขภาพ ทานอาหารที่มีประโยชน์ ยินดีที่จะซื้อผลิตภัณฑ์ Healthy Ice Cream Home อยากให้ผลิตภัณฑ์มี วางจำหน่ายภายในห้างสรรพสินค้าใกล้บ้าน จากการวิเคราะห์ข้อมูล บริษัท Triple N จำกัด ได้กำหนดกลยุทธ์ สำหรับธุรกิจ “Healthy Ice Cream Homemade” ดังนี้ กลยุทธ์ทำการตลาดผ่านช่องทางโซเชียลเน็ตเวิร์ค โดยการสร้าง Facebook, Line, Instagram เพื่อเป็นช่องทางในการติดต่อสื่อสาร และให้ข้อมูลสินค้าแก่ลูกค้า กล ยุทธ์การส่งเสริมการขายมุ่งเน้นผู้บริโภค โดยการแจกสินค้าตัวอย่างขนาดทดลองของ Healthy Ice Cream Homemade ให้ผู้บริโภคทดลองชิมในวันแรกของการเปิดธุรกิจ รวมทั้งทำการส่งเสริมการ ขาย จัดกิจกรรมซื้อ 10 ถ้วย แถมฟรี 1 ถ้วย โดยการแจกคูปอง ต่อการซื้อสินค้า 1 ถ้วย ในช่วงฤดู หนาว และให้ผู้บริโภคมีส่วนร่วมในการทดลองทำผลิตภัณฑ์ด้วยตนเอง กลยุทธ์กลยุทธ์การพัฒนา ผลิตภัณฑ์ โดยทำการพัฒนาผลิตภัณฑ์ร่วมกับมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ คณะอุตสาหกรรมเกษตร ภาควิชาพัฒนาผลิตภัณฑ์ วิทยาเขตบางเขน เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนในธุรกิจ “Healthy Ice Cream Homemade” พบว่าการลงทุนนี้คุ้มค่าแก่การลงทุน โดยใช้งบประมาณ ลงทุนจำนวน 1,860,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 1,676,882 บาท อัตราผลตอบแทนของ โครงการ (IRR) เท่ากับ 76% และระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 11 เดือน
The objectives of the business plan are to 1) build brand awareness of the “Healthy Ice Cream Homemade”; 2) to generate profits for 10% of sales, and 3) to expand the business areas in Bangkok and neighboring areas within five years. "Healthy Ice Cream Homemade" is home-made ice cream, 100% home-grown Thai fruit taste, with antioxidants and anti-cancer agents. It is produced and distributed by Triple N Company Limited. There are eight tastes available. In preparing this business plan, an analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats of the business were conducted, including risk analysis and the advantages in the competition. In addition, the quantitative research was done by using the survey research; the qualitative research by using in-depth interview with female consumers aged between 17 - 40 years old, who paid attention to personal health care. The respondents are living in Bangkok and the neighboring areas. The results of strengths, weaknesses, opportunities and threats showed that quality and price of product were important. Being new was a potential weakness and there are many existing competitors. The health benefits of the product is perceived as an opportunity for business growth. It also found that the increasing cost of raw material and competition newcomers were barriers for the business expansion. However, the competitive advantages included product quality and price. The research found that most consumers had a strong interest in maintaining health, were willing to buy the “Healthy Ice Cream Homemade” and wanted the products to be conveniently available in the malls near their houses. From the data analysis, the Triple N Company Limited had set a strategy for the "Healthy Ice Cream Homemade" business as follows: Marketing strategies through social networks by creating Facebook, Line, Instagram as channels of communication and to give information to customers. Strategies to promote sales focused on consumers by distributing free samples of the “Healthy Ice Cream Homemade” to customers on the first day of opening, including the promotion of “buy 10 get 1 free”. This could be orchestrated by giving a coupon when purchasing an order in the winter season and customers could participate in self-made ice cream. Product development strategy was done in conjunction with the Product Development, Faculty of Agro-Industry, Kasetsart University, Bangkhen Campus. When considering the possibility of investing in the "Healthy Ice Cream Homemade" business found that it was worth the investment with the budget of 1,860,000 Baht, 1,676,882 Baht of net present value (NPV), 76% of project's rate of return (IRR) and a payback period of 11 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) –สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2556
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1524
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
neeranut.kaew.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback