DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1496

Title: ปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อความพึงพอใจในการจองห้องพัก ผ่านระบบอินเทอร์เน็ตของผู้ใช้ บริการในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Demographic Factors Affecting Satisfaction in the Guestroom Reservation through the Internet of Users in Bangkok
Authors: กฤษฎี เทียนชนะไชยา
Keywords: การจองห้องพัก
ระบบอินเทอร์เน็ต
ความพึงพอใจใช้บริการ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อความพึงพอใจ ในการจองห้องพักผ่านระบบอินเทอร์เน็ตของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่เคยใช้บริการจองห้องพักผ่านระบบอินเทอร์เน็ต จำนวน 400 คน และใช้สถิติการวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียวในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นหญิง อายุ 31–40 ปี สถานภาพโสด มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงาน/ ลูกจ้างบริษัทเอกชน และมีรายได้ส่วนตัวเฉลี่ยต่อ เดือน 10,001–30,000 บาท (1) ปัจจัยประชากรศาสตร์ จำแนกตามเพศที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจในด้านช่องทาง การให้บริการ และด้านการให้ความสำคัญรายบุคคล แตกต่างกันในการใช้บริการจองห้องพักผ่าน ระบบอินเทอร์เน็ต (2)ปัจจัยประชากรศาสตร์ จำแนกตามอายุ มีความพึงพอใจในด้านห้องพัก ราคา ความคุ้มค่า และด้านการให้ความสำคัญรายบุคคล แตกต่างกัน ส่วนในด้านความพึงพอใจโดยรวมนั้น มีความพึงพอใจไม่แตกต่างกัน (3) ปัจจัยประชากรศาสตร์ จำแนกตามสถานภาพที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจในด้าน การให้ความสำคัญรายบุคคล และด้านการรักษาความเป็นส่วนตัวแตกต่างกันในการใช้บริการจอง ห้องพักผ่านระบบอินเทอร์เน็ต (4) ปัจจัยประชากรศาสตร์ จำแนกตามระดับ การศึกษา มีความพึงพอใจในด้านห้องพัก ด้านราคา ความคุ้มค่า การให้ความสำคัญรายบุคคล และความพึงพอใจโดยรวม แตกต่างกัน (5) ปัจจัยประชากรศาสตร์ จำแนกตามอาชีพที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจในด้านราคา ความคุ้มค่า และด้านการให้ความสำคัญรายบุคคลแตกต่างกันในการใช้บริการจองห้องพักผ่านระบบอินเทอร์เน็ต และ (6) ปัจจัยประชากรศาสตร์ จำแนกตามรายได้ส่วนตัวโดยเฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจในการใช้บริการจองห้องพักผ่านระบบอินเทอร์เน็ตโดยรวม และรายด้านทุกด้าน ไม่แตกต่างกัน
This research aims at studying demographic factors affecting Bangkok-area customer satisfaction of online hotel reservation system. By means of questionnaire, 400 samples of experienced customers based in Bangkok were collected. In the process of analyzing gathered information, one-way analysis of variance were used. The result showed that majority of samples were female, 31-40 years old, single, holding an undergraduate degree, office worker or corporate employee, and having an average monthly salary of THB10, 001-30,000. (1) Gender, as a demographic factor, has drawn different satisfaction results in 2 aspects of online hotel reservation system; service channels, and individual priority. (2) Age, as a demographic factor, has drawn different satisfaction results in 4 aspects of online hotel reservation system; accommodations, price, value for money, and individual priority. However, overall satisfaction result was not different. (3) Marital status, as a demographic factor, has drawn different satisfaction results in 2 aspects of online hotel reservation system; privacy, and individual priority. (4) Education level, as a demographic factor, has drawn different satisfaction results in 5 aspects of online hotel reservation system; accommodations, price, value for money, individual priority, and overall satisfaction. (5) Profession, as a demographic factor, has drawn different satisfaction results in 3 aspects of online hotel reservation system; price, value for money, and individual priority. (6) Average monthly salary, as a demographic factor, has drawn on different satisfaction results in any aspects of online hotel reservation system.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1496
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_kritsadee.tian.pdf388.32 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback