DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1482

Title: ความพึงพอใจของผู้ใช้บริการที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้ามาใช้บริการซ้าของร้านคาร์แคร์ของกลุ่ม วัยทำงานและวัยนักศึกษา
Other Titles: The satisfaction of users on the decision to use the service of the car wash of a group working age and the students
Authors: รุ่งนภา ออมสินสมบูรณ์
Keywords: ควำมพึงพอใจของนักศึกษำที่มำใช้บริกำรคำร์แคร์
ควำมพึงพอใจของวัยทำงำนที่มำใช้บริกำรคำร์แคร์
กำรตัดสินใจเข้ำมำใช้บริกำรในคำร์แคร์ซำ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา เพื่อสำรวจความพึงพอใจของผู้มาใช้บริการคาร์แคร์ของกลุ่มวัยนักศึกษาและกลุ่มวัยทำงาน ตลอดจนเพื่อสารวจการตัดสินใจเข้ามาใช้บริการซ้ำของผู้มาใช้บริการคาร์แคร์ของกลุ่มวัยนักศึกษาและกลุ่มวัยทำงาน และเพื่อวิเคราะห์เปรียบเทียบการส่งผลของความพึงพอใจที่มีต่อการตัดสินใจเข้ามา ใช้บริการซ้ำของร้านคาร์แคร์ของกลุ่มวัยนักศึกษาและกลุ่มวัยทำงาน ซึ่งได้ทาการเลือกตัวอย่างจากประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือกลุ่มคนวัยทางานและกลุ่มวัยนักศึกษาที่ขับขี่รถยนต์หรือเป็นเจ้าของ รถยนต์และเคยได้ใช้บริการคาร์แคร์ รวมทั้งหมดจานวน 400คน โดย ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล ส่วนในการวิเคราะห์ข้อมูลได้ใช้การวิเคราะห์ด้วยสถิติเชิง พรรณนา (Descriptive Statistics) ผลการศึกษาพบว่าระดับความพึงพอใจในปัจจัยด้าน บุคลากร อยู่ในระดับมากที่สุด และปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านช่องทางจัดจาหน่ายปัจจัยส่งเสริมการตลาด และปัจจัยด้วยกระบวนการให้บริการ อยู่ในระดับมาก ซึ่งเป็นผลทาให้ร้านคาร์แคร์ควรมีการปรับปรุงในด้านที่อยู่ในระดับมาก เพื่อให้เกิดบริการที่มีประสิทธิภาพมากที่สุดและเพื่อให้ตรงต่อความต้องการของผู้มาใช้บริการอีกด้วย
The objectives of this research were to survey the customers’ satisfaction towards car care service, to investigate the customers’ repurchasing decision towards car care service and, to analyze effect of customers’ satisfaction towards car care service on their repurchasing decision among students and working populations. The sample consisted of 400 students and working people holding car license and had experience to use car care service. Data were collected through the questionnaire. Data were analyzed through Descriptive Statistics. The most satisfactory factor was personal factor. The sample’s satisfactions towards Price, Pace, Promotion and Process factors were at high level. This indicated that car care shops should improve their location in order to create maximum effective service and to meet the customers’ want.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1482
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_rungnapa.aoms.pdf494.55 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback