DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1480

Title: ปัจจัยความสาเร็จขององค์กรที่ส่งผลให้สถานีโทรทัศน์ไทยรัฐทีวีเป็นที่รับรู้และจดจาของผู้ชมใน เขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Organization Success Factors Affecting Audience Perception and Recognition: Case Study of Thairath TV Station
Authors: ปรียนันท์ พละศักดิ์
Keywords: ปัจจัยความสาเร็จองค์กร,
การรับรู้และจดจา
สถานีโทรทัศน์ไทยรัฐทีวี
ทีวีดิจิตอล
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสารวจว่าปัจจัยความสาเร็จขององค์กรด้านใดที่ส่งผลต่อการรับรู้จดจาข่าวสาร และโลโก้ของทางสถานีโทรทัศน์ไทยรัฐทีวี ซึ่งการวิจัยในครั้งนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) มี การศึกษาในรูปแบบการวิจัยเชิงสารวจ (Survey Research) โดยมีแบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม ข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จานวน 400 คน ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลประกอบด้วย สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน คือ การหาวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ที่ระดับนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สรุปผลการวิจัยผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็น ต่อปัจจัยความสาเร็จขององค์กรของสถานีโทรทัศน์ไทยรัฐทีวี มากที่สุดคือ ด้านการนาเสนอรายการของสถานี โดยมี ความคิดเห็นมากที่สุดต่อประเด็นเรื่องไทยรัฐทีวีมีการนาเสนอรายการโดยคานึงถึงความแปลกใหม่และไม่ซ้าใคร ทั้งนี้เนื่องจากผู้ชมมีความคิดเห็นว่าได้รับชมรายการที่มีความแตกต่าง และมีเอกลักษณ์เฉพาะตัวจรงิ ๆ ทาให้ผู้ชม เกิดความรู้สึกและได้รับประสบการณ์ใหม่ๆ ในการรับชมรายการโทรทัศน์เพิ่มมากขึ้น และมีการรับรู้และจดจาต่อ สถานีโทรทัศน์ไทยรัฐทีวีมากที่สุดคือ การรับรู้และจดจาโลโก้ของสถานี เนื่องจากผู้ชมได้เห็นโลโก้ของสถานีตามสื่อ ประชาสัมพันธ์ต่างๆ และมีความคุ้นชินกับโลโก้เดิมกับธุรกิจหนังสือของไทยรัฐอยู่บ้างแล้ว จึงทาให้จดจาโลโก้ไทยรัฐ ทีวีได้ไม่ยาก
This research objective is to find out factors which lead to recognition information of ThairathTV (logo and related news). The research is a quantitative research. (Quantitative Research), a study in the form of the survey (Survey Research), by a third party. As a tool to collect data from a sample of 400 people which statistics were used to analyze the data base. Descriptive statistics such as frequency, percentage, mean and standard deviation. And inferential statistics is to find multiple regression analysis (Multiple Regression) at a significance level of 0.05. The respondents' opinions towards the achievement of ThairathTV are the program presentation which presented by considering the exotic and unique. This identity of ThairathTV programs brought new experience of watching TV program to audiences. The main factor that respondents recognize and remember ThairathTV is station logo because they see from advertising media and quite use to Thairath newspaper logo before.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1480
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_priyanun.pala.pdf514.87 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback