DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1479

Title: การศึกษาประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดที่มีผลต่อแรงจูงใจในการซื้อกล่องรับสัญญาณ ทีวีดิจิตอลของผู้บริโภค
Other Titles: Efficiency of Marketing Communications Influencing Consumer’s Motivation to Buy Digital Set-top Boxes
Authors: สวรักษ์ พงษ์ธนะเศรษฐ
Keywords: ประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาด
แรงจูงใจในการซื้อกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอล
กล่องรับ สัญญาณทีวีดิจิตอล
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความแตกต่างประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดของสื่อโทรทัศน์และอินเตอร์เน็ตที่มีผลต่อแรงจูงใจในการซื้อกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอลของผู้บริโภค เพื่อวิเคราะห์ถึงประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดของสื่อทางโทรทัศน์และอินเตอร์เน็ตส่งผลต่อแรงจูงใจในการซื้อกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอลของผู้บริโภค ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ประชากรที่อาศัยอยู่ในจังหวัดกรุงเทพมหานครที่มีอายุตั้งแต่ 25 ปีขึ้นไป โดยใช้วิธีการกลุ่มตัวอย่างแบบสะดวก (Convenience Sampling) จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.95 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรง ของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสาคัญ 0.05 คือ การวิเคราะห์ถดถอย เชิงพหุ (Multiple Regression) สรุปผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดในแต่ละด้านของสื่อโทรทัศน์และสื่ออินเตอร์เน็ตมีผลต่อแรงจูงใจในการซื้อกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอลของผู้บริโภคอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดในแต่ละด้านของสื่อโทรทัศน์มีผลต่อแรงจูงใจในการซื้อกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอลของผู้บริโภคมากกว่าสื่อทางอินเตอร์เน็ต
The objective of this research was to compare and analyze the efficiency of marketing communications through television and the Internet influencing the consumers’ motivation to buy digital set-top boxes. The population used in this study included 400 people who lived in Bangkok and were aged 25 years and above, selected by using the convenience sampling method. Questionnaires were used as the data collection tool with a reliability value of 0.95, and were checked for validity by experts in the field. The statistical data analysis was conducted using descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and inferential statistics including Multiple Regression Analysis, with a significant level of 0.05. The results from the hypothesis testing revealed that the efficiency of marketing communications through television and the Internet had an influence on the consumer’s motivation to buy digital set-top boxes, with a statistical significance of 0.05. More specifically, the efficiency of marketing communications through television had an influence on the consumers’ motivation to buy the digital set-top boxes more than the Internet.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1479
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_sawarak.pong.pdf571.53 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback