DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1466

Title: แผนธุรกิจจารูญอะไหล่ยนต์การเกษตร
Other Titles: Business Plan for Chumroon Auto Parts.
Authors: นันทัชพร หอมระรื่น
Keywords: แผนธุรกิจ
อะไหล่เครื่องจักรการเกษตร
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทาแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ คือ เพื่อเป็นแนวทางการดาเนินงานสาหรับ ร้านจารูญอะไหล่ยนต์ การเกษตร ในการจัดทาแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้ง การวิเคราะห์ ความได้เปรียบในการแข่งขัน นอกจากนี้ ได้มีการทาการวิจัยตลาดโดยวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ ผลการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค พบว่า จุดแข็งของธุรกิจ ได้แก่ ทางร้านมีทาเลที่ตั้งอยู่ใน แหล่งเกษตรกรรม และใกล้กับที่อยู่อาศัยของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ในขณะที่จุดอ่อน ได้แก่ ลูกค้าเป้าหมายในพื้นที่ยังไม่ รู้จักร้าน เพราะเป็นธุรกิจเปิดใหม่ สาหรับโอกาส ได้แก่ พื้นที่ใกล้เคียงเป็นพื้นที่ปลูกข้าวที่มีคุณภาพของภาคกลาง และ นโยบายของรัฐบาลให้ลดต้นทุนการผลิตเกี่ยวกับการทาเกษตรกรรม และอุปสรรค คือ การแข่งขั้นที่รุนแรง อย่างไรก็ตาม ความได้เปรียบในการแข่งขันของร้านจารูญอะไหล่ยนต์การเกษตร ได้แก่ คุณภาพของผลิตภัณฑ์ ราคา และที่ตั้ง สาหรับ ผลการวิจัยตลาด พบว่า ผู้ตอบแบบสัมภาษณ์ให้ความสาคัญ กับปัจจัยด้านการเดินทางมาก ที่สุดในการตัดสินใจซื้อ ผลิตภัณฑ์อะไหล่ เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนในโครงการนี้ พบว่า การลงทุนเปิดร้านจารูญอะไหล่ยนต์การเกษตรนี้มี ความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบประมาณลงทุนเท่ากับ 2,082,500 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 1,589,654.02 บาท IRR เท่ากับ 47% และ ระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 1 ปี 10 เดือน
The purpose of this business plan is to develop business guide line for Chumroon Auto Parts. In preparing this business plan, analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats of the business, including a risk analysis and the advantages of competition were conducted. In addition, market research with qualitative method was conducted. The analysis showed that the most strenht of Chumroon Auto Parts is location while its weaknesses are that Chumroon Auto Parts is new business. The opportunity is its location at agriculture area while a threat is intense competition. However, its competitive advantages are product quality price and location. According to the marketing research, customers need to buy goods all the year round and also need goods as fast as possible for their usage in each day. When considered in the feasibility of investment in this project under the initial budget of 2,082,500 Baht, NPV value was 1,589,654.02 Baht, IRR value was 47% and payback period was 1 year and 10 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1466
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_nuntchaporn.homr.pdf350.29 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback