DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1465
|
Title: | การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการซื้อรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรใน กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The Study of Factors Affecting the Decision to Purchase Personal Cars Less Than 2,000cc of Bangkok Population |
Authors: | อธิคม พรสัมฤทธิ์ |
Keywords: | รถยนต์ คุณภาพการบริการ ส่วนผสมทางการตลาด ตราสินค้า การตัดสินใจซื้อ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ นาผลที่ได้จากการศึกษา ไปเป็นประโยชน์ต่อการพัฒนารถยนต์ของ
แต่ละแบรนด์ให้ตรงต่อความต้องการของผู้บริโภค ตัวอย่างที่ใช้จากประชากรที่เป็นลูกค้าที่ใช้รถยนต์ส่วนบุคคลใน
กรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จานวน 400 คนเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม
สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิง
อ้างอิงที่ใช้คือการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ มีตัวแปรอิสระ ได้แก่ คุณภาพการบริการ ส่วนผสมทางการตลาด
ตราสินค้า ตัวแปรตามคือการตัดสินใจซื้อ ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด และด้านตราสินค้าส่งผล
ต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากรในกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสาคัญ
0.05 ส่วนปัจจัยคุณภาพการบริการไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจรถยนต์ส่วนบุคคลขนาดไม่เกิน 2,000cc ของประชากร
ในกรุงเทพมหานคร The purpose of this study is to obtain the results of the influencing factors for the
development of personal vehicles for each brand to meet the consumers’ needs. The sample
comes from the research on opinions of population and consumers of private vehicles in the
Bangkok area using random sampling method of 400 people. The instrument used in the study
was a questionnaire survey. The descriptive statistics used to analyze the data are percentages,
means, and standard deviations, and references statistic is multiple regression analysis. The
dependent variables include service quality, marketing mix, and brand. The independent
variable is a purchasing decision of personal vehicle with engine less than 2,000cc of the
population of Bangkok. The result of the study has found that marketing mix and brand affect
the decision to buy personal vehicle with engine less than 2,000cc of the population of Bangkok
at the statistical significant level of 0.05. However, service quality has no effect to the decision to purchase personal vehicle with engine less than 2,000cc of the population of Bangkok. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1465 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|