DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1459

Title: ประสิทธิภาพการสื่อสารทางตลาดผ่านสื่อออนไลน์โดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อการตั้งใจซื้อ เครื่องสาอางของผู้บริโภค
Other Titles: The efficiency of online marketing communication by using celebrities on the influence of consumer's intention to buy cosmetics.
Authors: ภาณุพงค์ ม่วงอินทร์
Keywords: ประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดผ่านสื่อออนไลน์
บุคคลที่มีชื่อเสียง
การตั้งใจซื้อเครื่องสาอาง
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1)เพื่อสารวจการใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงผ่านสื่อการตลาดออนไลน์ของ เครื่องสาอาง 2)เพื่อศึกษาความตั้งใจซื้อเครื่องสาอางของผู้บริโภค 3)เพื่อวิเคราะห์ประสิทธิภาพการสื่อสารทางตลาด ผ่านสื่อออนไลน์โดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลการตั้งใจซื้อเครื่องสาอางของผู้บริโภค ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ กลุ่มตัวอย่างเป็นเพศหญิงและชายที่เคยใช้เครื่องสาอาง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จานวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือเท่ากับ 0.935 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของ เนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วน เบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสาคัญ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า เพศหญิง เป็นเพศที่สนใจเครื่องสาอาง โดยมีอายุอยู่ระหว่าง20-30ปี ศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานเอกชน โดยส่วนมากจะติดตามบุคคลที่มีชื่อเสียงผ่านทางเฟสบุ๊ค(Facebook) ซึ่งประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดผ่าน สื่อออนไลน์โดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงทาให้สามารถสร้างความสัมพันธ์กับกลุ่มเป้าหมายได้เป็นอย่างดีและสร้างความ ภูมิใจให้กับกลุ่มเป้าหมายที่ได้ใช้เครื่องสาอางแบบเดียวกับบุคคลที่มีชื่อเสียงที่ได้ติดตามอยู่ หลังจากนั้นยังสร้างการ จูงใจในการซื้อเครื่องสาอางในลาดับต่อมา และสุดท้ายเกิดการเปลี่ยนใจที่จะซื้อเครื่องสาอางจากเดิมที่เคยใช้อยู่ โดยสรุปได้ว่าประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดผ่านสื่อออนไลน์โดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อการตั้งใจซื้อ
The objectives of this research were 1) to examine the use of celebrities to conduct online marketing communications for cosmetics, 2) to study the intention to buy cosmetics among the consumers, and 3) to analyze the influence of online marketing communications using celebrities on consumers’ intention to buy cosmetics. The sample group in this study included 400 males and females who had used cosmetics, selected by using the convenience sampling method. Questionnaires were used as the data collection tool, with a reliability value of 0.935, and were checked for validity by experts in the field. The statistical data analysis was conducted using the descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation, and the inferential statistics with a significant level of 0.5. Demographic data showed that female respondents were interested in cosmetics more than male respondents. They were aged 20-30 years old, company workers, had a bachelor's degree, and usually followed news and updates of celebrities through Facebook. It was found that online marketing communications using celebrities helped promote good relations with the target group. In addition, the target group felt proud to use the same cosmetics as their favorite celebrities. It also motivated them to buy the cosmetics, and changed their mind from buying other cosmetics they had previously used. In conclusion, the use of celebrities to conduct online marketing communications for cosmetics had an influence on the consumers’ intention to buy cosmetics.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1459
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_panupong.muan.pdf553.08 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback